Ziarul electronic al arădenilor

Ochiul de verde redivivus: Uite frunza, nu-i!

Mai în urmă cu vreun an, mare scandal mare. „Şi ce dacă”, o să ziceţi şi bine faceţi. Că de la o vreme cam aşa e la noi: dintr-un scandal în altul. S-au prins unii că aşa e bine: ne pot anestezia uşor.

Când începe să scârţâie de zici ca gata, se rupe, hop scandalul şi lumea uită. Manipulatori de geniu portocalii ăştia, pe cuvânt! Dacă orice altceva n-or fi ştiind, dar să manipuleze, asta da! Şi încă cum! Cum zic, mai în urmă cu vreun an, un (alt) scandal a umplut coloanele ziarelor – câte or mai fi rămas – şi ecranele televizoarelor din casele românilor. Scandalul cu „brandul de ţară”. Vă aduceţi aminte. Blonda fatală de la Turism a mai ghicit un mijloc prin care să ascundă o „grămăjoară” de parai cât Dealul Feleacului în buzunarul fără fund al partidului stat. Pare că a reuşit să cheltuie o sumă cu multe zerouri în coadă pentru o frunzuliţă cu rotiţe-n coadă – simbol, zicea dumneaei, genial pentru ceea ce este imaginea României în lume. Vorba aia, „frunză verde de dudău, las că o fi şi mai rău…”.

Scandalul s-a pornit atunci când nişte băieţi isteţi au descoperit că frunzuliţa cu pricina fusese luată pur şi simplu – nici măcar furată, Doamne păzeşte! – de pe un site oarecare, de pe care oricine interesat putea să descarce imagini fără nici un ban. Un site gratuit care va să zică! Spume la gură, peroraţii peste tot şi peste toţi, indignări jucate la marea artă, vrăjeală cu paiete, tot tacâmul. Astea au fost mijloacele cu care Blonda de la Cotroceni a căutat să pareze loviturile ce veneau din toate părţile. Şi, uite că le-a parat!

Ca orice minune, şi minunea cu frunzuliţa a durat trei zile şi gata. Boala românilor – se aprind, dar se şi „sting” repede. Popor mioritic, ce mai… Numai că uite, mă puse necazul să stau la televizor şi să n-am altă treabă decât să vreau să văd nu ştiu ce concurs de schi fond. Pe undeva prin Estonia cică. Schiul ca schiul, dar ce crezi că-mi izbi ochiul de… verde încă din prima secvenţă cu imagini pestriţe din staţiunea cu nume de bancă ungurească? Frunzuliţa! Aşa cum spun! Frunzuliţa, îmi zic şi-s gata să mă şi bucur: uite, a ajuns campania Blondei de la Turism să dea roade. Au luat-o şi cei din Estonia, la un concurs de schi transmis pe canale cu răspândire europeană. Cel puţin. Bravo, îmi vine să zic, dar nu trece nici o jumătate de minut şi entuziasmul îmi pică în papuci. Aşi promovare turism autohton, aşi promovare România pitorească. Ce să vezi a cui era frunzuliţa? Leit frunzuliţa „noastră” milionară. Citesc – şi nici nu trebuie să fac efort, atâta de mari erau literele cu numele firmei pentru care făcea dumneaei, frunzuliţa, reclamă: ERDGAS – o companie care, cică, promovează energiile neconvenţionale, altfel zis, energia verde. De aici şi frunzuliţa, adică însemnul din totdeauna al ecologiei.

Să nu fi ştiut ăia de la susnumita companie că frunzuliţa  e a noastră şi că am dat pe ea o grămadă de marafeţi? Ei şi, ne-ar spune ei, ecologiştii. Dacă aţi fost fraieri să aruncaţi banii pe fereastră? Noi am luat-o pe gratis, înţeles!?

Eu parcă aş înţelege. Dar cei care au semnat cecul, ăia or fi înţeles?

Geo R. Gică

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.