Ziarul electronic al arădenilor

În mediul rural, doar 28% din oameni au grup sanitar, dar 60% au acces la internet

fotoPenetrarea internetului se apropie de 60% în mediul rural, nivelul dezvoltării utilizării şi profilul utilizatorilor fiind similare celor din mediul urban din anii 2007 – 2008, însă doar 28% din populaţie are grup sanitar în locuinţă, potrivit unui studiu BRAT, prezentat la Ziua Cercetării Media.

Studiul a fost prezentat de Arina Ureche, directorul general al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), la ediţia din acest an a evenimentului Ziua Cercetării Media, care este organizată joi, la Bucureşti.

Potrivit studiului, la nivel naţional, 68% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani utilizează internetul, adică 10,3 milioane de oameni, dintre care 36% din mediul rural şi 64% din mediul urban.

De asemenea, directorul general al BRAT a precizat că, la nivel naţional, 50% din populaţia cu vârste cuprinse între 14 şi 64 ani utilizează internetul zilnic, acest procent însemnând 7,6 milioane de oameni.

Arina Ureche a vorbit în prezentarea sa şi despre accesul la utilităţi în mediul rural. Astfel, 99% din oameni au acces la electricitate, 62% au conexiune la internet în gospodărie, iar 45% au alimentare la apă curentă, acelaşi procent fiind înregistrat şi în cazul canalizării. Pe de altă parte, 36% din oameni au baie sau duş în interiorul locuinţei, 32% beneficiază de alimentare cu apă caldă şi doar 28% au un grup sanitar în locuinţă.

Un alt aspect prezentat de Arina Ureche a fost scopul pentru care persoanele folosesc internetul. Astfel, în mediul rural, 69% îl întrebuinţează pentru e-mail, 77% accesează reţelele de socializare, 71% citesc ziare/ reviste, 59% caută informaţii cu ajutorul motoarelor de căutare, 59% urmăresc materiale video online, 52% cumpără diverse produse/ servicii online, 25% îl folosesc pentru servicii bancare şi 37% pentru dating şi flirt.

În zona urbană, 75% din oameni folosesc internetul pentru e-mail, 75% pentru reţelele de socializare, iar 67% pentru a căuta informaţii cu ajutorul motoarelor de căutare. Pe de altă parte, persoanele din mediul urban utilizează internetul pentru a realiza operaţiuni bancare şi 29% pentru dating şi flirt.

“Oamenii accesează în general internetul pentru a comunica şi pentru a se informa. Dacă în mediul urban utilizarea internetului are ca scop economisirea timpului şi accesul facil la anumite servicii, în zona rurală, el este încă exploatat mai mult în zona de divertisment”, a spus Arina Ureche.

Aceasta a precizat că, la nivel naţional, 73% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani are acces la internet acasă, procentul însemnând 11 milioane de oameni, din care 42% provin din mediul rural şi 58% din zona urbană.

În funcţie de locul de unde utilizează internetul, cei mai mulţi oameni în folosesc de acasă (96%) atât în mediul urban, cât şi rural, situaţia fiind diferită în cazul utilizării internetului la serviciu: 33%, în mediul rural, şi 42% – zona urbană.

În funcţie de modul de conectivitate pe care îl aleg, 91% din utilizatorii de internet din mediul rural folosesc calculatorul, 18% – tableta şi 59% – telefonul mobil/ smartphone. În zona urbană, 95% dintre internauţi folosesc calculatorul, 15% – tableta şi 45% – telefonul mobil/ smartphone.

Astfel, potrivit Arinei Ureche, internetul întrece televiziunea după numărul de ore “conştiente” petrecute utilizând acest mediu. “În mediul rural timpul mediu zilnic petrecut cu fiecare din aceste medii este mai mare decât cel pentru urban”, a declarat aceasta.

Mediul rural este în prezent la un nivel de dezvoltare similar mediului urban din anii 2007 – 2008, atât sub aspectul utilizării internetului, cât şi a puterii de cumpărare. Astfel, potrivit unui studiu realizat de SNA Focus, veniturile şi cheltuielile lunare într-o gospodărie din zona rurală din 2014 se aseamănă cu cele mediul urban al anului 2008.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.