Arădeanul Valentin Costea are 31 de ani şi a moştenit pasiunea pentru maşinile de viteză de la tătăl său. De mic şi-a dorit să aibă cele mai rapide maşini, iar la vârsta de 17 ani nu a mai aşteptat şi a făcut şcoala de şoferi. A mai stat apoi un an pentru a putea primi permisul de conducere, iar şi de atunci nimic nu i-a mai stat în cale.
Prima dată şi-a cumpărat o motocicletă, apoi fel şi fel de maşini. Din 1997 şi-a deschis un atelier în care modifică maşinile şi le pregăteşte pentru competiţii de Drag Racing.
Lui Valentin Costea îi place să pregătească o maşină pentru curse sau pentru competiţiile de tunning. Se documentează, face schiţe, lucrează zile şi nopţi la rând. Câteodată sunt necesari ani de muncă pentru ca o maşină să fie puternică şi să poată să fie înscrisă la curse.
„Acum lucrez la modificarea a două maşini. Un Nissan 300 zx Twin Turbo şi un Nissan Skyline RB 25 DET. Prima maşină este din 1991 a fost pregătită pentru tunning şi acum o voi transforma pentru curse. Practic, voi schimba totul din ea, iar la sfârşit va avea un motor puternic şi toată caroseria din carbon, cel mai nobil material care este foarte rezistent şi foarte uşor. La final, maşina va putea să parcurgă 400 de metri cât este distanţa la dragracing în 12-13 secunde”, a spus Valentin Costea. După toate transformările, care includ pistoane, biele, vibrochen chiuloase forjate, supape din titan şi caroseria de carbon, preţul maşinii se va dubla.
De asemenea, celălalt Nissan va fi pregătit şi pentru curse, dar şi pentru stradă, ceea ce înseamnă că va suferi modificări la motor, dar şi la caroserie.
De obicei, modificările pe care le face la maşini sunt după gustul clienţilor când vine vorba despre tunning şi după lungi perioade de documentare când vine vorba despre curse.
„Trebuie o documentare temeinică înainte de a începe modificarea unei maşini pentru curse. Trebuie respectate nişte reguli, trebuie căutate piesele, trebuie făcute calcule. Când totul este gata, ne apucăm de modificat maşina, operaţiune care poate dura şi câţiva ani de zile”, a spus Valentin Costea.
Printre maşinile pe care le-a modificat sunt un Porsche, un Mercedes CLK. Maşinile lui preferate, pe care de asemenea, le-a modificat sunt un Hummer H2 şi un Plymouth Prowler, o maşină foarte rară, de colecţie contemporană.