Ziarul electronic al arădenilor

Studiu. Topul cerinţelor românilor ca beneficii la angajare

Dacă în trecut programul de lucru flexibil şi timpul petrecut pe drumul acasă-serviciu erau principalii factori la angajare, acum accentul cade pe masa de prânz, astfel că 24% dintre respondenţi spun că este cel mai important beneficiu la angajare, arată un studiu publicat de Frames.

„Masa de prânz a devenit esenţială în opinia tot mai multor angajaţi, iar calitatea acesteia a ajuns un criteriu semnificativ la angajare”, se arată în cea de-a treia ediţie a Barometrului pieţei forţei de muncă.

Potrivit analiştilor, percepţia românilor s-a schimbat destul de mult între timp, atât în privinţa salarizării, cât şi a percepţiilor legate de condiţiile de la locul de muncă, iar „puterea exemplului” a fost cea care a făcut ca interesul angajaţilor români pentru masa de prânz să crească atât de mult.

„Din vorbă în vorbă, românii au aflat de astfel de beneficii şi au început să le ceară angajatorilor. Acest fenomen trebuie pus în corelaţie şi cu creşterea interesului angajaţilor pentru asigurările de sănătate, pentru abonamentele la clinicile private şi sălile de sport, semn că aceştia devin tot mai conştienţi de importanţa alimentaţiei, de sănătatea lor”, a spus realizatorii studiului.

Potrivit barometrului, pe primul loc în topul beneficiilor menţionate de angajaţi se află pachetul salarial, menţionat de 71% dintre respondenţi, urmat de soliditatea firmei (43%) şi programul de lucru (41%), urmate de asigurările de sănătate şi abonamentele la clinicile private au fost menţionate de 37% dintre respondenţi, clasându-se, astfel, pe locul 4 în top.

În topul menţiunilor urmează asigurările şi abonamentele de sănătate (37%), decontarea transportului (28%), masa de prânz (24%) şi maşina de serviciu (18%).

Cea de-a treia ediţie a studiului a fost realizată în perioada 1-10 septembrie, pe un eşantion de 500 de respondenţi din tot spectrul economic – oameni de afaceri, angajaţi din companii, responsabili HR etc.

Potrivit aceluiaşi studiu, angajatorii spun că într-o piaţă a muncii „în care recrutarea unor angajaţi valoroşi a devenit o misiune tot mai dificilă, mare parte dintre angajatori par să fi înţeles, cel puţin la nivel declarativ, că angajaţii îşi doresc mai mult decât un loc de muncă bine plătit”.

Datele centralizate arată că 63% dintre angajatori sunt dispuşi să ofere mai multe beneficii angajaţilor, în timp ce 20% spun că au deja un sistem de bonificaţie care îşi arată efectele. De asemenea, 7% au declarat că vor menţine actualul sistem de plată, iar domeniile care atrag cea mai dinamică evoluţie pe piaţa de HR în acest an sunt IT-ul şi retailul.

„Aproximativ 74% dintre managerii chestionaţi afirmă că vedeta pieţei muncii în 2018 este sectorul IT, care continuă să genereze cea mai dinamică evoluţie pe piaţa resurselor umane. Pe locurile următoare în topul reieşit din opiniile investitorilor s-au situat retailul, menţionat de 68% dintre cei chestionaţi, sectorul construcţiilor (52%), serviciile (48%), sectorul medical/pharma (34%), serviciile de suport (21%) şi industria auto, cu tot cu serviciile aferente (18%)”, spun realizatorii studiului.

Share Button

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.