Românii cumpără în jur de 180 de milioane de ouă în perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale, cu 50% mai mult decât într-o lună obişnuită, însă la preţuri neschimbate pentru că retailerii „nu ţin pasul“ cu reducerea de peste 10 procente înregistrată la poarta fermelor avicole, încă de la începutul lunii martie.
Preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van, a spus că, anul acesta, preţul ouălor furnizate de industria avicolă românească s-a depreciat încă de la începutul lunii martie, mult mai devreme faţă de anul trecut, când oferta de ouă provenită din gospodăriile ţărăneşti a intrat ceva mai târziu pe piaţă.
Conform estimărilor, în gospodăriile ţărăneşti se produc de patru ori mai multe ouă decât în sistem industrial, respectiv în jur de 400-450 de milioane de ouă lunar.
Potrivit datelor UCPR, avicultorii produc într-o lună obişnuită în jur de 100 – 120 de milioane de ouă pe lună, însă vânzările cresc până la 170 – 180 de milioane de ouă în perioada pregătitoare Paştelui.
România are în jur de 500 de ferme avicole autorizate sanitar-veterinar, care aparţin unui număr de 250 de societăţi membre ale UCPR.
Cei 200 de producători de ouă din UCPR realizează 85% – 90% din producţia autohtonă de ouă obţinută în sistem industrial, iar producţia anuală de ouă se ridică la circa 1,36 de miliarde de bucăţi.