Ziarul electronic al arădenilor

Proiect. Traseu pentru transportul public de călători între UTA și Aradul Nou

Administrația locală intenționează să amenajeze o legătură rutieră care să deservească transportul public de călători cu autobuze între zona UTA și strada Ștefean cel Mare din cartierul Aradul Nou.

Proiectul, care prevede și construirea unui pod peste râul Mureș, ar urma să înceapă anul viitor, iar costul estimat este de peste 228 milioane lei, banii urmând să fie obținuți din fonduri europene.

„Transportul în comun cu tramvaiul nu acoperă necesităţile de transport public ale oraşului, motiv pentru care transportul cu autobuzul reprezintă o bună alternativă.

În acest sens s-a propus realizarea unei legături rutiere între UTA şi zona străzii Ştefan cel Mare, pe un traseu format din trei tronsoane, care include în cadrul celui de-al doilea traseu construirea podului peste Mureş în continuarea străzii Andrei Şaguna. Acest traseu de autobuz va închide inelul de circulaţie prin legătura directă spre traseul liniei de tramvai din str. Ştefan cel mare şi Calea Timişorii.  Realizarea noului traseu de transport public cu autobuzul reprezintă o alternativă a legăturii cartierelor din zona de vest a oraşului spre cartierul Aradul Nou şi invers“, se arată într-un proiect de hotărâre, care urmează să fie supus votului în Consiliul Local Municipal.

În proiect se menționează că traseul a fost împărţit în trei tronsoane:

Tronsonul 1: Zona UTA – intrare/ieşire depou CTP – Calea Aurel Vlaicu, Calea Victoriei, str. Andrei Şaguna, până la intersecţia cu str. Barbu Lăutaru, str. Sibiului;

Tronsonul 2: Noul pod ce se va construi peste râul Mureş în prelungirea străzii Şaguna, str. Economului, str.  Câmpia Turzii, str. C-tin Ticu Dumitrescu, str. Ogorului, C-lea Timişorii;

Tronsonul 3: Calea Timişorii, până la vecinătatea intersecţiei cu str. Ştefan Cel Mare.

„Pentru cele 3  tronsoane de stradă se  propune construirea/ modernizarea/reabilitarea infrastructurii rutiere, respectiv a părţii carosabile (4,9 km) utilizate în comun de mijloacele de transport public de călători (care vor avea asigurată prioritatea în trafic), precum şi de autoturisme. Reconfigurarea infrastructurii rutiere pe străzile urbane (cele 3 tronsoane) are ca scop îmbunătăţirea   transportului public de călători, care va conduce la creşterea vitezei de deplasare, a eficienţei şi a frecvenţei mijloacelor de transport public de călători, care, totodată va determina descurajarea traficului autoturismelor personale“, se mai menționează în proiectul de hotărâre.

Perioada de implementare a proiectului este 2019 – 2023.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.