Ziarul electronic al arădenilor

Manual de leaderhip – cum să devii un manager de succes?

Nu toti managerii au calitatile necesare pentru a fi un leader, insa aceasta abilitate se dezvolta prin formare, instruire si experienta. Sa conduci un business sau o echipa este o respeonsabilitate uriasa, de care depinde succesul sau esecul companiei.

Un bun manager trebuie sa stie sa ii asculte pe angajati, dar mai ales sa gaseasca cele mai bune solutii pentru a-i motiva. Exista destul de multe locuri de munca in Arad pentru pozitii de manager iar daca si tu aspiri la un astfel de job iti recomandam sa citesti urmatoarele randuri.

Sinceritatea, devotamentul, apropierea de echipa si corectitudinea sunt doar cateva dintre calitatile pe care trebuie sa le aiba un manager de succes, la care se adauga:

1. Invata sa ii asculti pe ceilalti

Secretul pentru a avea succes in orice pozitie manageriala este sa stii cum sa relationezi, cum sa comunici si cum sa iti evaluezi corect angajatii.  La cele mai multe locuri de munca, ajung manageri cei care nu doar impart activitatile, ci isi fac timp si sa isi cunoasca oamenii sau colaboratorii, le identifica punctele tari si pe cele slabe si ii ajuta sa evolueze profesional.

De cele mai multe ori, managerii au un comportament rigid, dau instructiuni sub forma de ordine si cunosc activitatea angajatilor din rapoarte, fara a-si cunoaste echipa. Un manager eficient isi face intotdeauna timp si are usa deschisa pentru a comunica cu angajatii, isi arata interesul fata de problemele de la locul de munca si cele personale, fara a fi intruziv.

2. Fii un exemplu

In primul rand, nu trebuie sa fii pe placul tuturor, ci trebuie sa le explici oamenilor cu care lucrezi atunci cand anumite lucruri nu au fost facute corect, dar oferindu-le o solutie. Nu trebuie sa invinovatesti, ci sa incurajezi munca de calitate, observatii pertinente si pe un ton amical.

Mai mult, nu lua asupra ta succesele inregistrate de echipa si ideile creative, ci incurajeaza-i sa gandeasca liber. Fa un brainstorming, ori de cate ori ai ocazia, incurajeaza lucrul in echipa si comunicarea. Pe cat posibil, organizeaza team building-uri in care sa se creeze ideea de echipa, iar angajatii sa se simta importanti pentru bunul mers al companiei.

3. Implica-te activ

Asa cum am mentionat anterior, nu este suficient doar sa imparti activitatile, ci sa te si implici in procesele operationale ale companiei: cu o idee, sugestie, cu putin ajutor, cu o incurajare. Daca esti pozitiv, ii vei incuraja si pe ceilalti sa fie, sa capete increderea ca activitatea lor este importanta si ca perseverenta este cheia succesului.

Un manager de succes joaca in echipa si sustine colegialitatea. De altfel, este indicat sa accepte ca oamenii au stiluri de munca diferit, dar care duc la acelasi rezultat. De asemenea, este indicat sa iti sustii echipa atat in fata clientilor, cat si in fata conducerii companiei.

4. Incurajeaza feedback-ul

De multe ori, angajatii nu vorbesc despre problemele intampinate la locul de munca sau in realizarea task-urilor daca nu sunt indemnati. De aceea, un manager de succes preia initiativa si se intereseaza de proiectele in desfasurare, intreaba echipa daca are nevoie de ajutor, daca au toate resursele necesare. In plus, un bun manager promoveaza politica “usilor deschise”, in care angajatii sunt increzatori ca pot veni cu orice problema in cautarea solutiei ideale.

5. Accepta ca mai ai multe de invatat

Din toate punctele de vedere. Odata ajuns manager, ai nevoie de o expertiza bogata si sa iti autoeduci abilitatea de lider. Poti invata lucruri noi chiar de la echipa sau de la oamenii pe care ii ai in subordine, dar poti urma diverse cursuri de dezvoltare in domeniul managementului, de la care poti invata sa iti asumi mai bine responsabilitatea sau sa iti mentii tot timpul echipa motivata. O buna modalitate de autoeducare este sa citesti carti de la speakerii motivationali.

6. Comunica in clar

Comunicarea eficienta a obiectivelor proiectelor, a prioritatilor si a termenelor limita sunt extrem de importante. Asa un manager obtine sprijinul din partea angajatilor sau a echipei, incurajeaza intrebarile si feedback-ul.

Tot de comunicarea eficienta se leaga si evitarea limbajului de lemn. Cuvinte multe cu inteles redus creeaza plictiseala din partea oamenilor, iar ei iti vor crea impresia ca te asculta, doar pentru a fi eleganti. Creeaza-ti un discurs propriu, dar pe care sa il folosesti in functie de persoana cu care vorbesti.

Si arta de a tacea, atunci cand este cazul, este extrem de importanta. Decat sa folosesti cuvinte parazite, mai bine taci si regandeste-ti discursul. Fa pauze de doua secunde intre idei sau paragrafe, pentru a tine audienta captivata.

Material redactat impreuna cu echipa https://www.retaillium.ro/

Share Button

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.