Agenţia pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest lansează „Arome proprii“, o platformă care promovează producătorii şi produsele alimentare din zona de vest a României, în cadrul unui proiect iniţiat de această instituţie.
Platforma „Arome proprii“ face parte din proiectul NICHE, dedicat dezvoltării de lanţuri valorice inovative în sectorul agroalimentar şi iniţiat de ADR Vest, cu finanţare în cadrul Programului Interreg Europe.
Coordonatorul proiectului NICHE, Daniela Copaci, a explicat faptul că platforma „Arome proprii“ a fost realizată ca o iniţiativă pilot în cadrul proiectului care îşi propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în şapte regiuni europene.
Producătorii locali din judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Hunedoara beneficiază prin intermediul platformei de spaţii virtuale unde îşi pot promova produsele – legume, fructe, miere şi produse apicole, cereale şi produse din cereale, ouă, carne şi produse din carne, lapte şi brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri şi dulceţuri realizate după reţete tradiţionale sau prin noi procedee, din fructe şi legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc.
„Nevoile comunităţilor urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât şi nevoile producătorilor locali de a-şi promova produsele şi de a le comercializa la preţuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această iniţiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii şi la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă“, a afirmat Daniela Copaci.
Aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă, fiind deja prezente produse certificate ecologic.
Fiecare producător îşi poate crea un profil online pentru prezentarea produselor şi a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori – certificări privind calitatea şi valoarea adăugată, locaţiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potenţialilor clienţi etc.
„Arome proprii“ pune la dispoziţia vizitatorilor şi o hartă interactivă a producătorilor locali din regiunea de vest, în funcţie de tipurile de produse pe care le propun şi aria geografică din care provin, cu informaţii complete privind trasabilitatea lor.
În etapa următoare se aşteaptă şi alţi producători locali şi promotori ai produselor locale din industria HoReCa, prin proiect fiind promovate restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializaţi şi procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producţie, retail etc., în cadrul unei campanii de susţinere care se va derula pe parcursul anului 2019.