Ziarul electronic al arădenilor

Veniturile, afectate de pandemia de coronavirus. Cum arată prognoza cheluielilor pentru anul acesta?

Peste 1 milion de români au ajuns în șomaj tehnic în 2020, în perioada stării de urgență din cauza pandemiei de Coronavirus. Statisticile oficiale furnizate de Eures indică faptul că cei mai mulți dintre oamenii din țară lucrează în sectorul serviciilor, iar cum acestea au fost afectate negativ, angajații au avut de suferit.

Chiar dacă odată cu trecerea la starea de alertă, aproximativ ¾ din angați s-au întors la muncă, job-urile lor au rămas în umbra incertitudinii, pentru că foarte multe firmei au resimțit puternic efectele crizei. Astfel, românii au fost nevoiți să își schimbe semnificativ obiceiurile, devenind mult mai chibzuiți.

Care au fost principalele cheltuieli in perioada Covid 19 pe care le-au avut românii?

Cu salariile diminuate extrem de mult, oamenii au ales să cumpere în starea de urgență doar lucrurile de care aveau cu adevărat nevoie. In urma unui sondaj, s-a putut observa comportamentul românilor în perioada izolării. Și nu numai a românilor, ci și a altor țări care au participat la sondajul ce a vizat această perioadă.

Printre acestea se numără: produsele alimentare (52%), achiziții pentru casă (13%), dar și cheltuielile aferente traiului: plăți la întreținere, facturi la gaz și curent. În paralel, cei care au putut, au pus bani deoparte, din dorința de a ști că au la dispoziție o ,,plasă de siguranță” pentru zile mai dificile.

Ce indică noile obiceiuri ale românilor în privința cheltuielilor?

Imaginea de ansamblu pe care românii au conturat-o în timpul pandemiei a fost aceea că știu cum să devină chibzuiți atunci când este momentul și că preferă să își reducă foarte mult cheltuielile, limitându-se doar la ceea ce le este necesar cu adevărat. Mai mult, numărul solicitărilor de credite rapide a scăzut, întrucât oamenii nu au mai avut siguranța că se bazează pe venituri clare din care să poată ulterior achita împrumuturile.

Campanii de educație financiară desfășurate de instituțiile bancare/nebancare

Din dorința de a fi alături de publicul larg atât băncile, cât și instituțiile financiare nebancare au desfășurat în prima jumătate a anului 2020 campanii puternice de informare în privința creditării responsabile. Aceste instituții și-au dorit să îi facă pe români să înțeleagă că nu trebuie să apeleze la împrumuturi decât atunci când este absolut necesar, iar când o fac, să se informeze foarte bine în privința termenilor și a condițiilor pe care trebuie să îi îndeplinească. Rezultatele au început să fie vizibile în vara anului, atunci când românii au dat dovadă de mai multă chibzuință înainte de a se împrumuta, indiferent dacă au optat pentru credite imobiliare sau credite de nevoi personale.

Diversificarea cheltuielilor în rândul românilor

La aproximativ 3 luni de la ieșirea din starea de urgență, românii au început să simtă din nou că își pot diversifica tipurile de cheltuieli. Aceștia au investit în vacanțe, însă în loc să plece în străinătate, majoritatea au preferat litoralul de la malul Mării Negre sau stațiunile de la munte din România. Restricțiile încă în vigoare în întreaga Europă au continuat să creeze incertitudine în rândul turiștilor. Aceștia și-au dorit să simtă măcar pentru o perioadă scurtă de timp care este gustul concediului.

Soluții de creditare avantajoase

Persoanele care la un moment dat simt că nu se mai descurca singure cu toate cheltuielile pe care le au sau își doresc să își continue planul de achiziționare a unui imobil încă au la dispoziție o gamă largă de soluții bancare sau nebancare. Creditele rapide, cele imobiliare sau împrumuturile de nevoi personale încă se acordă, dar cu mențiunea că instituțiile care le oferă sunt ușor mai sceptice în privința consumatorilor si au instaurat noi condiții de eligibilitate în acest sens.

Pandemia de Coronavirus a modificat foarte mult comportamentul financiar al românilor, obligându-i să fie mai responsabili și mai chibzuiți. Analiștii din domeniul financiar consideră că efectele perioadei negative vor continua să fie vizibile cel puțin până la finele lui 2020!

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.