Ziarul electronic al arădenilor

Ultimul segment al inelului de centură al municipiului Arad, cu un pod şi un pasaj, în stadiu de execuţie de 38%

Ultimul segment al inelului de centură rutieră al municipiului Arad, o şosea de 11 kilometri cu un pod peste Mureş şi un pasaj peste calea ferată, este la un stadiu de execuţie de 38% şi ar urma să fie deschis traficului în ianuarie 2025.

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara au transmis, vineri, că 175 de muncitori sunt pe şantier şi se lucrează atât la şosea, cât şi la pod şi pasaj.

„La această dată, stadiul lucrării este de 38%. Se lucrează susţinut cu circa 175 de muncitori, inclusiv personal TESA. La partea de drum sunt în curs de execuţie lucrări la terasamente, umpluturi la rampa podului peste Mureş, strat de formă, fundaţie din balast. La podul peste Mureş se lucrează atât la infrastructura podului, cât şi la suprastructură, montându-se grinzi, predale, placă de suprabetonare. În paralel, se fac lucrările de relocare a utilităţilor. La pasajul peste calea ferată, a fost finalizată infrastructura, fiind în curs de execuţie suprastructura pasajului (grinzi, predale, placă de suprabetonare)”, arată DRDP, care este supervizor al acestei investiţii lansate de Consiliul Judeţean Arad în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Lucrările la acest drum au început în toamna anului trecut, antreprenorul fiind PORR Construct.

„După realizarea acestui segment de drum, Aradul va deveni primul municipiu reşedinţă de judeţ care are un inel de centură complet”, afirma, la vremea respectivă, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca.

Viitorul drum va asigura legătura între DN69 Arad – Timişoara şi DN7 Arad-Deva, dar şi racordarea la autostrada A1. Proiectul cuprinde un nou pod peste Mureş (la Fântânele) şi un pasaj peste calea ferată (la Vladimirescu), cinci sensuri giratorii, o pistă de biciclete de 7,2 km şi staţii pentru mijloace de transport în comun.

Contractul pentru proiectarea tehnică şi execuţia lucrării a fost semnat în octombrie 2022, în prezenţa premierului de atunci, Nicolae Ciucă, când a fost anunţată valoarea investiţiei – 308 milioane de lei.

sursa: Agerpres

foto: DRDP Timișoara

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.