Veniturile românilor le ajung acestora doar pentru a-şi acoperi nevoile de zi cu zi, astfel că dorinţa de a investi în lucruri noi rămâne scăzută, deşi economia din România înregistrează una dintre cele mai mai mari creşteri din Uniunea Europeană (UE), arată studiul companiei de cercetare de piaţă GfK Climatul de consum Europa în 15 ţări europene.
„Anul trecut, economia românească a înregistrat progrese. În al doilea trimestru al anului 2015, produsul intern brut a înregistrat o valoare cu 3,3 procente mai mare faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Deşi previziunile economice în trimestrul al treilea au scăzut cu 2,8 puncte, până la nivelul actual de 18,5 puncte, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut s-a înregistrat o creştere semnificativă de aproape 15 puncte a climatului de consum“, spun reprezentanţii GfK.
Creşterea economică are un efect pozitiv asupra aşteptărilor consumatorilor, care se aşteaptă la o creştere a veniturilor. În luna septembrie, indicatorul corespunzător climatului de consum a crescut cu doar 2,8 puncte, până la 21,3 puncte, comparativ cu luna iunie.
Comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, creşterea este mai mare, de 16 puncte.
Deşi românii sunt optimişti şi economia şi-a turat motoarele, apetitul de consum nu este mare.
Această situaţie se datorează faptului că românii sunt printre cei mai săraci europeni, cu un salariu mediu net de 380 de euro, al doilea cel mai mic din UE după cel din Bulgaria.