Pasajul rutier peste calea ferată din cartierul Micălaca, a cărui construcție a început în urmă cu 10 ani, ar putea fi finalizat la jumătatea anului viitor, se arată în răspunsul dat de Ministrul Transporturilor la o interpelare a deputatului Sergiu Bîlcea.
Parlamentarul arădean a adresat o interpelare ministrului Transporturilor prin intermediul căreia a solicitat informații despre stadiul investiției.
„Trebuie să recunoaștem că abandonarea ani la rând a șantierului, din cauza unor greșeli ale autorităților și ostilității guvernărilor PSD, este o situație inacceptabilă. Am adresat o interpelare ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, în care am cerut informații despre stadiul investiției, am prezentat importanța pasajului pentru Arad și am cerut urgentarea reluării lucrărilor.
Am primit răspunsul și mă bucur că ministrul Drulă este optimist și estimează că pasajul poate fi realizat până în luna iulie 2022. Eu nu vreau să vorbesc despre un interval de timp, în schimb sunt interesat să parcurgem etapele care ne aduc mai aproape de realizarea pasajului“, a spus Sergiu Bîlcea.
Deputatul a mai afirmat că a fost semnat contractul pentru evaluarea lucrărilor și noul proiect tehnic, iar Guvernul așteaptă ca Primăria Arad să asigure dreptul de uz și servitute pentru relocarea instalațiilor electrice de medie și înaltă tensiune.
„Sper că autoritățile locale vor acționa repede și vor sprijini realizarea investițiilor atât de importante pentru traficul din Arad. După exproprierea terenurilor necesare, se poate trece la licitarea lucrărilor pentru care sunt asigurate fonduri în bugetul Guvernului”, a declarat Bîlcea.
În luna martie, Horațiu Simion, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timisoara, structură a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a spus că lucrările la pasajul rutier peste calea ferată din cartierul Micălaca ar putea fi reluate în 2022.
În anul 2017, cu acordul CNAIR, DRDP Timişoara a demarat procedura de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad-Bucureşti (finalizare lucrări rest de executat)“, câştigător al licitaţiei fiind desemnată compania Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari. Investiţia se ridică la peste 25 de milioane de lei.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aprilie 2018, însă echipele au ajuns pe şantier abia în toamnă.
De la atribuirea contractului către noul constructor au fost executate lucrările de relocare a unor magistrale de apă, turnarea unor fundaţii şi a coloanelor din beton care fac parte din structura de susţinere a pasajului, însă lucrările nu mai pot avansa din cauza liniilor electrice aflate pe şantier.
Termenul contractual de finalizare a lucrării a fost, iniţial, finele anului 2019, iar ulterior a fost amânat pentru 14 februarie 2020. Conducerea DRDP Timişoara a anunţat încă din luna iulie 2019 că şi acest termen va fi prelungit, din cauza problemelor apărute.
Lucrările la cele două pasaje rutiere de pe centura Aradului au început în 2011, iar inaugurarea lor trebuia să aibă loc în august 2012, exact când Guvernul a decis să oprească finanţările din cauza restrângerilor bugetare.
Cele două șantiere ale CNADNR au fost oprite în august 2012, în fază foarte avansată de execuție (70% la pasajul peste tronsoanele de cale ferată Arad – Oradea, respectiv Arad – Curtici, din zona CET, și 65% la pasajul peste calea ferată Arad-Bucureşti, din Micălaca).
În 2018, în luna octombrie, a fost deschis traficul autovehiculelor pe pasajul rutier de pe centura municipiului Arad, situat în zona CET, după șapte ani de la începerea lucrărilor de construcție.
Autorități: Lucrările la pasajul rutier din Micălaca, reluate anul viitor