Ziarul electronic al arădenilor

Autorități: Lucrările la pasajul rutier din Micălaca, reluate anul viitor

Lucrările la pasajul rutier peste calea ferată din cartierul Micălaca, a cărui construcție a început în urmă cu zece ani, ar putea fi reluate în 2022, a spus Horațiu Simion, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timisoara, structură a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Horațiu Simion s-a întâlnit, marți, cu președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, iar unul dintre subiectele abordate a fost pasajul rutier peste calea ferată Arad – București, aflat în construcție din 2011.

În cadrul întâlnirii, directorul DRDP Timișoara a afirmat că reluarea lucrărilor la acest pasaj ar putea fi reluate anul viitor.

,,În ceea ce privește pasajul peste calea ferată din Micălaca, sperăm ca anul viitor să începem execuția lucrării. Așteptăm ultimul aviz de la CFR după care începe exproprierea. Am semnat deja contractul pentru expertiza tehnică, termenul de realizare fiind de 4 luni de zile”, a declarat Horațiu Simion, directorul DRDP Timișoara.

Contractul dintre Ministerul Transporturilor și compania desemnată să efectueze expertiza tehnică și proiectarea restului de executat la pasajul nefinalizat a fost semnat la începutul lunii martie. În urma licitației de la finele lunii ianuarie, a fost selectată societatea SSF-RO, subsidiara unei societăți germane cu sediul la Munchen.

În anul 2017, cu acordul CNAIR, DRDP Timişoara a demarat procedura de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad-Bucureşti (finalizare lucrări rest de executat)“, câştigător al licitaţiei fiind desemnată compania Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari. Investiţia se ridică la peste 25 de milioane de lei.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aprilie 2018, însă echipele au ajuns pe şantier abia în toamnă.

De la atribuirea contractului către noul constructor au fost executate lucrările de relocare a unor magistrale de apă, turnarea unor fundaţii şi a coloanelor din beton care fac parte din structura de susţinere a pasajului, însă lucrările nu mai pot avansa din cauza liniilor electrice aflate pe şantier.

Termenul contractual de finalizare a lucrării a fost, iniţial, finele anului 2019, iar ulterior a fost amânat pentru 14 februarie 2020. Conducerea DRDP Timişoara a anunţat încă din luna iulie 2019 că şi acest termen va fi prelungit, din cauza problemelor apărute.

Lucrările la cele două pasaje rutiere de pe centura Aradului au început în 2011, iar inaugurarea lor trebuia să aibă loc în august 2012, exact când Guvernul a decis să oprească finanţările din cauza restrângerilor bugetare.

Cele două șantiere ale CNADNR au fost oprite în august 2012, în fază foarte avansată de execuție (70% la pasajul peste tronsoanele de cale ferată Arad-Oradea, respectiv Arad-Curtici, din zona CET, și 65% la pasajul peste calea ferată Arad-Bucureşti, din Micălaca).

În 2018, în luna octombrie, a fost deschis traficul autovehiculelor pe pasajul rutier de pe centura municipiului Arad, situat în zona CET, după șapte ani de la începerea lucrărilor de construcție.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.