Ziarul electronic al arădenilor

Ministrul Transporturilor: Modelul parteneriatului Arad – Bihor pentru Drumul Expres este model de bună practică în ţară

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, luni, că proiectul Drumului Expres Oradea-Arad, pentru care s-au asociat primăriile din Oradea şi Arad, alături de consiliile judeţene Bihor şi Arad, va fi un model de bună practică în ţară, fiind demarate deja alte câteva proiecte similare.

„Avem un parteneriat foarte solid între Compania Naţională a Infrastructurii Rutiere şi asocierea formată între autorităţile locale din judeţele Bihor şi Arad pentru implementarea Drumului expres Arad Oradea. Eu sunt încrezător că acest proiect va fi un model de bună practică. Iar succesul va inspira şi alte autorităţi locale din ţară să iniţieze astfel de parteneriate, de colaborări, între UAT-uri şi administraţia centrală.

Deja am realizat acest lucru, după modelul Bihor-Arad, cu administraţia din Cluj-Napoca, respectiv Floreşti, pentru implementarea proiectului pentru metrou; zilele trecute s-a semnat un acord de colaborare în vederea implementării proiectului Drum Expres Baia Mare-Jibou, între CJ Maramureş şi CJ Sălaj, şi sunt convins că astfel de parteneriate vor fi încheiate şi în perioada următoare. Eu cred că aceasta este cu adevărat o descentralizare adevărată, prin fapte, nu prin vorbe, privind implementarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii“, a declarat ministrul Transporturilor, într-o conferinţă de presă la Oradea.

Bode a menţionat că în cadrul unui astfel de parteneriat sarcinile sunt partajate.

Conform acestuia, CNAIR este responsabilă de accesarea finanţării europene, elaborarea şi depunerea cererii de finanţare, de promovarea hotărârii de guvern privind exproprierile, de realizarea auditului de siguranţă rutieră, iar autorităţile locale sunt responsabile de elaborarea documentaţiei tehnico-economice, de încheierea şi derularea contractelor aferente etapelor de implementare a proiectului, de derularea formalităţilor necesare întocmirii cererii de prefinanţare şi de decontare a cheltuielilor din fonduri europene.

„Consider că autorităţile locale trebuie implicate în realizarea unor astfel de proiecte cu impact local şi regional, având un rol important la creşterea gradului de atractivitate economică a zonei, respectiv a gradului de conectivitate şi mobilitate“, a conchis ministrul.

Conform proiectului, drumul expres Arad – Oradea, cu o lungime de circa 135 km, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulaţie pe sens pe o distanţă de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanţă de 43,5 km şi profil de drum expres cu două benzi de circulaţie pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea – Borş şi Nădlac – Arad – Timişoara. Proiectul include şi realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte şi a 12 noduri rutiere.

Bolojan: 30% din drumul expres Arad – Oradea va fi executat până la finalul anului 2023

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.