Ziarul electronic al arădenilor

Cu sistemul de frana la control in luna august! Piesele moto ce pot fi comandate si online

Sistemul de franare este responsabil de conducerea motocicletei tale in conditii de maxima siguranta, indiferent ca alegi sa calatoresti mai mult prin oras sau pe taramuri de munte, pe la Cazanele Dunarii, Cheile Gradistei, Moieciu, Culoarul Rucar-Bran-Dragoslavele sau Cheile Dobrogei.

Majoritatea motocicletelor au doua frane, care se opereaza in mod indepented. La oprire folositi ambele frane (fata si spate) in acelasi timp. Frana fata ofera 75% din puterea de franare si trebuie folosita in majoritatea cazurilor. Totusi, la viteze joase folosirea franei fata poate cauza o cazatura.

Unele motociclete sunt echipate cu sisteme integrate de franare care opereaza cele doua frane impreuna. Sisteme anti-blocare (ABS) sunt de asemenea disponibile pe unele modele. Daca motocicleta ta este echipata cu un astfel de sistem consultati manualul pentru instructiuni privind folosirea optima a franelor.

Inlocuirea rapida a sistemului de franare

Inlocuirea rapida a pieselor care compun sistemul de franare este secretul pentru ca tu sa conduci safe de fiecare data cand te deplasezi pe doua roti. De aceea, te sfatuim sa nu mai amani operatiunile de inlocuire a acelor componente sau accesorii, indiferent ca vorbim despre, tamburi saboti frana, placute frane sau disc frana.

Comenzile de piese moto se pot plasa fara probleme online, direct de pe paginile oficiale ale dealerilor autorizati, precum unimotors.ro piese scutere sau moto dintr-o gama variata. In acest fel, eviti timpul pierdut alocat mersului la magazinele de profil din oras, dar si invoirile inutile de la locul de munca. Comenzile se proceseaza la orice ora din zi si din noapte, iar livrarea de face in maxim 2-3 zile.

Iata lista de piese moto care alcatuiesc sistemul de franare si care se pot comanda si online:

Tamburi si saboti frana

Tamburii si sabotii de frana sunt componente vitale ale sistemului de franare. Tamburii si sabotii de frana sunt intalnite la vehiculele de generatie mai veche. In principiu, tamburul de frana este ca si discul de frana si sabotii de frana sunt ca si placutele de frana.

Tamburul de frana are o forma de vas (castron) si este atasat la fiecare roata. Cand soferul apasa pedala de frana, sabotul de frana este impins in tambur si astfel se creaza frecarea datorita careia vehiculul incetineste. Este un concept similar cu sistemul de franare cu disc, doar ca este o versiune mai veche.

Daca tamburii sau sabotii de frana sunt defecti, vei resimti urmatoarele simptome ale motocicletei tale:

  • franare slaba – Daca apesi pedala de frana si este nevoie de un timp indelungat ca motocicleta sa incetineasca sau sa se opreasca, atunci este posibil sa ai o problema cu tamburul de frana sau cu sabotii de frana. Totusi, este posibil ca si alte componente ale sistemului sa fie defecte, dar cauza comuna se invarte in jurul acestor doua componente.
  • zgomotul la franare – vei auzi, pe langa performantele slabe la franare, zgomote ciudate in momentul franarii. Acest lucru se intampla odata cu trecerea timpului deoarece tamburii de frana nu sunt buni la absorbita caldurii. Din cauza acestui, lucru caldura excesiva poate deteriora componentele sistemului. Cand sabotii de frana sunt impinsi in tambur, se vor auzi zgomote ciudate.

Saboti frana se gasesc in vehiculele echipate cu sistem de franare cu tambur. Acestea sunt componente de franare de moda veche, care au fost folosite inca de la inventarea vehiculelor.

Placute frana

Daca vehiculul dumneavoastra are un sistem de franare cu disc, acesta sigur are si placute frana. Practic, toate vehiculele fabricate in ziua de azi, includ placute de frana si frane cu disc, inclusiv vehiculele sportive, motociclete, utilitare, autoturisme si camioane.

Placutele de frana se freaca de discurile de frana pentru a asigura frictiunea necesara pentru incetinirea sau oprirea vehiculului. Materialul folosit pentru fabricarea placutelor de frana este otelul sau diverse alte materiale. Otelul asigura ca placutele de frana au cea mai lunga durata de viata.

Placutele de frana sunt mult mai rezistente la caldura, datorita acestui lucru placutele de frana dureaza mult mai mult decat sabotii de frana. In general, placutele de frana fac o treaba mult mai buna pentru a frana motocicleta.

Daca conduceti in conditii de drum umed sau cu zapada, placutele de frana vor face o treaba mult mai buna de a mentine apa departe de disc si de suprafata de frictiune. Acest lucru va permite sistemului de franare sa continue sa reactioneze prompt la actionarea franei.

Discul de frana

Discurile de frana se uzeaza in medie de doua sau de trei ori mai putin decat placutele. Distingem mai multe tipuri de discuri, parametrul determinant fiind prețtl:discuri pline, ventilate, ceramice. Uzura lor este influentata in principal de stilul de conducere, de tipul si materialul din care sunt facute dar si de calitatea placutelor de frana care interactioneaza pe disc. Prin investirea in produse de marcă, este prelungita perioada de inlocuire a celor doua elemente. Cand montezi un set nou de discuri se va monta automat si un set nou de placute de frana.

Sfaturi:

  • Utilizeaza intotdeauna discuri de la producatori de renume, franele fiind siguranta ta
  • Evita franarea in balti, intrucat discurile se incalzesc si se pot deforma
  • Folosind placute de frana de calitate,  prelungesti durata de viata a discurilor
  • Nu inlocui niciodata discurile daca nu intentionezi sa inlocuiesti placutele. A nu se folosi combinatia de discuri noi cu placute folosite

Imediat dupa inlocuirea discurilor si a placutelor de frana trebuie sa ai o atentie sporita in primii 100-200 de km, si sa eviti franarile bruste, intrucat materialul de frictiune de pe placuta se va transfea pe suprafata discului. Acest transfer de material trebuie sa se faca uniform pentru a nu aparea vibratii la franare.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.