Ziarul electronic al arădenilor

Ce aduce nou transformarea Facebook în Metavers și la ce să te aștepți?

Metavers este un un termen folosit pentru o idee futuristă care va fi implementată de către Facebook. Acesta va duce experiența utilizatorului la un alt nivel, transformând multe dintre activitățile actuale în adevărate experiențe virtuale.

Denumirea plaformei Facebook s-a modificat în Meta iar în cadrul Facebook vom regăsi un amestec de tehnologie cu realitatea virtuală imediat ce această tehnologie va fi implementată.

Lumea fizică transpusă în virtual

Cu ajutorul acestei tehnologii care va fi implementată nu doar de către Facebook, experiența din digital se va transforma într-o lume 3D pe care vei avea senzația că o trăiești și nu că doar o privești. Totul va fi sub forma hologramelor care îți vor da senzația de interacțiune reală și de prezență.

Prin intermediul ochelariilor, brățărilor și căștilor AR vei intra într-o lume cu totul nouă unde vei putea participa la întâlniri, vei putea munci sau interacționa în comunitățile virtuale ca și cum ar fi real.

Cumpărături făcute la un alt nivel

Experiența cumpărăturilor va căpăta o altă formă încercând să se reproducă cât mai bine viața fizică în cea virtuală. Vei avea șansa să mergi inclusiv la concerte virtuale, să călătorești în diverse locuri ale lumii, să faci cumpărături sau chiar să probezi îmbrăcămintea pe care dorești să o cumperi.

Locul de muncă complet virtual

Locurile de muncă care s-au mutat în online vor deveni din ce în ce mai multe si cel mai probabil lumea virtuală va înlocui munca fizică acolo unde se va putea face acest lucru 100% , prin această experiență.

Experiențe futuriste în business

Și pentru business-uri se anunță schimbări importante. Ședințele de business vor avea o cu totul altă dimensiune cu ajutorul căștilor Oculus VR, vei putea face promovare pe Facebook  la un alt nivel iar prin acest concept nou clienții tăi vor avea chiar șansa de a se teleporta în diverse locuri virtuale din cadrul magazinului tău sau să încerce produsele în timp real, în virtual. Facebook a anunțat faptul că reclamele vor fi în continuare o parte importantă din strategia acestei lumi virtuale metavers.

Oportunități pentru artiști și creatori

Oportunitățile de a-ți prezenta creațiile într-o lume în care experiența este cât se poate de reală va fi mult mai ușoară cu ajutorul acestui concept. Muzica va fi ascultată într-o altă dimensiune iar spațialitatea va părea absolut reală. Oamenii se vor putea muta de la un concert la un vernisaj foarte ușor fără a mai fi nevoie să rămână blocați în trafic.

Social media transformat într-o lume diferită

Facebook s-a rebranduit nu doar cu numele ci cu tot ceea ce va însemna el ca platformă, care va fi asimilat de acum nu ca o platformă socială ci mai mult decât atât ca un mediu virtual metaverse complet.

Pentru ca acest lucru să se poată implementa ideea va trebui preluată de marile companii ale lumii, atât de cei de la Microsoft sau Nvidia cât și cei de la Epic Games, Gucci, Coca cola și altele companii importante și cel mai probabil va mai dura câțiva ani.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.