Ziarul electronic al arădenilor

Berlinala 2017: „Ana, mon amour”, Ursul de Argint pentru cea mai bună realizare artistică

Filmul „Ana, mon Amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit Ursul de Argint la cea de-a 67-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, pentru pentru cel mai bun montaj, premiul fiind acordat Danei Bunescu, la ceremonia de premiere ce a avut loc sâmbătă seară, la Berlinale Palast.

De asemenea, filmul „Felicite”, regizat de Alain Gomis a primit Ursul de Argint, iar Ursul de Aur a revenit filmului „On Body and Soul/A Teströl és Lélekröl”, regizat de regizoarea maghiară Ildikó Enyedi.

Festivalul de Film de la Berlin şi-a desemnat, sâmbătă seară, câştigătorii celei de-a 67-a ediţii, ce se desfăşoară între 9-19 februarie, în capitala Germaniei.

Dana Bunescu a primit Ursul de Argint pentru montajul filmului „Ana, mon amour”, pentru realizări artistice şi tehnice deosebite.

Pelicula a fost proiectată vineri seară în competiţia oficială. Călin Peter Netzer a câştigat marele premiu la Berlin, Ursul de Aur, în 2013, cu filmul “Poziţia copilului”.

„Ana, mon amour” s-a bucurat de privilegiul de a fi ultimul film proiectat în cadrul competiţiei oficiale a prestigiosului festival de la Berlin.

„Ana, mon amour” este analiza unei poveşti de dragoste, o incursiune atipică ce surprinde cele mai tensionate şi delicate momente din evoluţia unui cuplu. Scenariul este semnat de Călin Peter Netzer, Cezar Paul Bădescu şi Iulia Lumânare, şi a fost inspirat de romanul „Luminiţa, mon amour“ scris de Cezar Paul Bădescu.

Premiul Ursul de Aur de la Berlinală 2017 a revenit filmului „On Body and Soul/ A Teströl és Lélekröl” regizat de regizoarea Ildikó Enyedi din Ungaria. Premiul Ursul de Argint a fost decernat de Paul Verhoeven care a mărturisit că „juriul s-a îndrăgostit de acest film din cauza compasiunii”.

Ursul de Argint pentru filmul de artă care deschide noi perspective a fost acordat de actriţa Maggie Gyllenhaal pentru „Pokot/ Spoor”, regizat de Agnieszka Holland.

Berlinala 2017 a marcat şi o premieră, premiul pentru documentar, ce a revenit unui film „original, curajos despre fiinţele umane care îşi păstrează deminitatea” – premiu ce revenit documentarului „Ystad-Österlen/ Ghost Hunting”.

Ceremonia de decernare a premiilor a avut loc la Berlinale Palast, fiind difuzată în direct pe site-ul evenimentului. Festivalul se va încheia odată cu proiecţia filmului ce a fost desemnat câştigător al trofeului Ursul de Aur.

Lista câştigătorilor

Ursul de Aur, pentru cel mai bun film din Festival, a revenit peliculei „A Teströl és Lélekröl” (“On Body and Soul”)  regizat de Ildiko Enyedi.

Ursul de Argint şi Marele premiu al juriului a fost acordat filmului “Félicité”, regizat de Alain Gomis.

Ursul de Argint şi Premiul Alfred Bauer (pentru filmul care deschide noi perspective în arta cinematografiei, premiu oferit în memoria lui Alfred Bauer, fondatorului Festivalului de la Berlin,) a fost acordat peliculei “Pokot” de Agnieszki Holland (Polonia).

Ursul de Argint pentru Cel mai bun regizor a revenit lui Aki Kaurismaki (Finlanda), pentru filmul “The Other Side of Hope”.

Ursul de Argint pentru Cea mai bună actriţă a fost înmânat lui Kim Minhee pentru rolul din filmul “On the Beach at Night Alone”, în regia lui Hong Sangsoo.

Ursul de Argint pentru Cel mai bun actor a fost acordat lui Georg Friedrich pentru prestaţia din filmul “Bright Nights”, în regia lui Thomas Arslan.

Ursul de Argint pentru Cel mai bun scenariu i-a recompesat pe Sebástian Lelio şi Gonzalo Maza, pentru filmul “Una Mujer Fantastica” (în regia lui Sebástian Lelio).

Ursul de Argint pentru Cea mai bună realizare artistică a fost acordat, pentru montaj, Danei Bunescu pentru contribuţia la filmul “Ana, mon amour”, în regia lui Călin Peter Netzer, cu Diana Cavaliotti şi Mircea Postelnicu în rolurile principale. Scenariul a fost adaptat de regizor împreună cu autorul Cezar Paul Bădescu după romanul “Luminiţa, mon amour”.

Trofeele onorifice Berlinale Camera au fost atribuite producătorului şi distribuitorului chinez Nansun Shi, actorului australian Geoffrey Rush şi criticului de film şi scriitorului egiptean Samir Farid.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.