Ziarul electronic al arădenilor

Arădenii folosesc tot mai mult internetul pentru a face cumpărături

Arădenii merg mai puțin prin magazine și preferă să-și facă mare parte din cumpărături online, din fața calculatorului sau de pe mobil.

Accesul tot mai ușor la noile tehnologii, inclusiv în mediul rural, aduce o schimbare importantă în obiceiurile de consum ale românilor. Anul trecut, peste 72% din gospodăriile din România au avut acces la internet, potrivit Institutului Național de Statistică.

Evoluția s-a văzut inclusiv la nivelul cumpărăturilor online: anul trecut, românii au făcut shopping online în valoare totală de peste 3,5 miliarde de euro, cu 30% mai mult decât în 2017, conform unui studiu realizat de GPec.

Cei mai mulți se conectează la internet de pe telefonul mobil, acest fenomen fiind evident și în mediul urban și în cel rural. În privința produselor pe care le-au cumpărat online anul trecut, de pe un smartphone, în top se numără produsele pentru copii, cele de fashion, dar și cosmeticele. Pentru produsele IT, electronice și electrocasnice, preferă să comande online folosind un desktop.

Indiferent de gadgetul folosit pentru a da comanda online, românii iau acum decizii de cumpărare mult mai bine documentate, ținând cont de preț, de livrarea rapidă a produselor, dar și de notorietatea magazinului. Prin urmare, cumpără în cunoștință de cauză, după ce s-au informat și au comparat cu atenție mai multe oferte.

„Clienții știu acum mult mai bine ce anume își doresc și atunci când intră pe site-ul nostru sau în showroom au deja o idee destul de clară despre cum ar vrea să arate, spre exemplu, baia sau bucătăria perfectă. Contează foarte mult și modul în care pot să interacționeze cu consultanții, atunci când vor să ceară detalii despre anumite produse. E foarte important ca un consultant să fie disponibil oricând, în magazin, dar și online sau telefonic, pentru că nu toți clienții au timp sau vor să vină personal în magazin. La fel de mult contează ca un client să poată alege dintr-o gamă cât mai variată de produse, ca să găsească ușor exact ce-și dorește.

Noi oferim produse de la peste 100 de branduri de top din întreaga lume (Ideal Standard, Hansgrohe, Steinberg, Duravit, Missoni Home, Tommy Hilfiger Home, Maison Berger, Villeroy & Boch, Zwiesel), astfel încât cu o singură vizită pe site sau la noi în magazin clienții pot găsi absolut toate produsele și accesoriile de care au nevoie pentru a-și amenaja complet locuința”, a declarat un reprezentant SensoDays.ro

Dacă ținem cont că anul trecut românii au cheltuit zilnic, în medie, 10 milioane de euro pentru cumpărături online, iar sumele sunt în creștere constantă, este ușor de intuit că anul viitor, piața românească de e-commerce va depăși probabil pragul de 5 miliarde de euro.

sursa foto: https://unsplash.com/photos

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.