Ziarul electronic al arădenilor

5 motive pentru care carnea de pește ne face mai fericiți

Nici o masă fără pește, era un dicton de acum câțiva ani. Chiar dacă vremurile s-au schimbat de atunci, importanța cărnii de pește în alimentația noastră rămâne la fel de mare. Aceasta are calități nutriționale care contribuie la sănătatea noastră și este baza pentru numeroase preparate delicioase.

De la ciorbe și supe la grătare și chiftele, peștele își găsește locul în toate capitolele cărților de bucate, chiar și în cel al deserturilor. În Asia, există deserturi cu pește, iar cei care le-au gustat susțin că sunt delicioase.

Carnea de pește ne face mai fericiți, dar, nu adaosul de zahăr este motivul, ci, anumite aspecte care țin de compoziția sa.

Conține grăsimi sănătoase

Deși, avem tendința de a cataloga toate grăsimile ca substanțe nocive, unele sunt foarte importante pentru buna funcționare a organismului uman. Lipidele au diverse roluri în întreg corpul, însă, pot apărea probleme dacă aportul de grăsimi saturate este prea mare. În ziua de azi, când oamenii consumă preponderent alimente procesate și carne și doar, ocazional, fructe, nuci sau legume, carnea de pește se poate dovedi un aliat de nădejde al sănătății. În componența cărnii de pește se găsesc acizi grași omega-3, care ajută la buna funcționare a organismului și ajută la dezvoltarea normală a fătului.

Este o sursă importantă de vitamine și minerale

Unele vitamine se găsesc, în special, în legume și alte produse vegetale, dar, în cazul vitaminei D, peștele este cea mai importantă sursă alimentară. Vitamina D este necesară pentru absorbția calciului și se obține, de obicei, printr-un proces care are loc în organism după expunerea la soare. Totuși, în zilele scurte de iarnă sau în cele în care petrecem mult timp în interior, vitamina D din alimente devine esențială.

Carnea de pește conține și alte vitamine și minerale de care avem nevoie, ca vitamina B2, calciu, fosfor, fier, zinc și potasiu. Acest lucru înseamnă o viață mai sănătoasă, și, prin urmare, mai fericită.

Ajută în lupta cu depresia

Depresia este numită boala secolului, pentru că a devenit o problemă de sănătate publică foarte comună. Pe lângă stilul de viață alert al modernității, care predispune la stres și probleme psihice, alimentația joacă și un rol important. Conținutul echilibrat de nutrienți contribuie la crearea stării de bine, pe termen lung. Astfel, consumul regulat de pește ne ajută să luptăm cu depresia, dar, și cu probleme psihice mai puțin severe, ca schimbările de dispoziție sau letargia.

Contribuie la sănătatea inimii și a creierului

Grăsimile sănătoase din carnea de pește previn acumularea de colesterol pe artere, ceea ce are ca rezultat prevenirea atacului cerebral și a infarctului, afecțiuni ale sistemului circulator cu potențial fatal. Înlocuirea cărnii de porc, de vită ori oaie cu pește, în cazul persoanelor care au valori ridicate ale colesterolului sau probleme cardiace, se dovedește o măsură deosebit de utilă. În plus, creierul se degradează mai încet odată cu vârsta, astfel că sănătatea mintală și starea de bine au de câștigat.

Te ajută să dormi bine

Aportul mare de vitamina D contribuie la un somn de calitate. În prezent, suntem tentați să dormim tot mai puțin, fie din cauza programului, fie din cauza device-urilor în fața cărora ne lăsăm privați de somn. Când îl consumăm la cină, peștele ne ajută să dormim mai bine, mai ales, pentru că asigură și un aport glicemic semnificativ.

Carnea de pește ne face sănătoși și fericiți, dar, pentru asta trebuie consumată cel puțin de două ori pe săptămână. Există restaurante în Buzău și în alte orașe care oferă preparate delicioase cu pește, pe care le poți comanda online și savura acasă.

sursa foto: https://www.pexels.com/photo/

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.