Ziarul electronic al arădenilor

Visezi sa-ti lansezi propria linie de creatie vestimentara? Iata ce sa ai in vedere pentru ca visul tau sa devina realitate!

Esti genul de persoana creativa, pasionata, talentata si oriunde mergi te remarci prin atitudine, autenticitate si un stil personal pe cat de inedit, pe atat de rafinat si feminin?

Cel mai probabil te-ai gandit pana acum cum ar fi sa iesi din linie si sa faci, in sfarsit, pasii necesari pentru a da viata propriilor creatii vestimentare, pe care mai apoi sa le arati lumii sub umbrela unui business. Si chiar daca drumul pana la a-ti lansa o linie de haine si accesorii, este presarat cu provocari de tot felul, satisfactia de a face zi de zi ceea ce iti place, cu tot pachetul de respnsabilitati, este pe masura.

Asadar, cu toate ca drumul fiecarui antreprenor este unic, vei gasi in continuare un checklist care te va ajuta sa-ti construiesti planul de actiune in lansarea propriei colectii de creatii vestimentare:

  1. Cum stai cu skill-urile practice?

A avea idei creative, o personalitate puternica si curajul de a te desprinde de zona de confort sunt cele mai importante atuuri in antreprenoriat, insa cu siguranta conteaza si skill-urile si cunsotintele practice pe care le ai in domeniul respectiv. Fie ca ai inceput deja la nivel amator sa-ti croiesti sau sa modifici diverse articole vestimentare, fie ca doar te fascineaza sa le combini in cele mai neasteptate moduri, a avea un minimum de informatii tehnice in ale croitoriei, nu poate decat sa fie un mare plus.  Inscrie-te, asadar, la un curs de creatie vestimentara, unde nu vei invata doar cum sa croiesti si sa cosi, ci iti vei insusi si hint-uri estetice, ce tin de detalii de design – alegerea materialelor, accesorizare etc. Dupa ce ai beneficiat de o formare initiala, tot ce iti ramane de facut este sa te aprovizionezi cu materialele necesare proiectelor tale. Daca nu ai timp sa colinzi magazinele de specialitate, pe mercerie online Emidale.ro  gasesti tot ce ai nevoie pentru coaserea primelor tale haine.

  1. Care e povestea brand-ului tau?

In orice fel de business crearea unei imagini, a unei identitati de brand, este esentiala. Povestea din spatele produsului, valorile si principiile pe care le promoveaza, carui public i se adreseaza, toate acestea sunt intrebari la care trebuie sa raspunzi in asa fel incat sa incropesti brand-ul creatiilor tale vestimentare . Gandeste-te asadar, la ce anume vrei sa aduci original, “altfel” in industria de fashion, si cauta ca mesajul tau sa ajunga la publicul tinta, care stii ca ar gusta aceasta nisa. Care e punctul forte al creatiilor tale? Materiale de lux si croiuri rafinate, modele nonconformiste si iesite din tipar, preturi accesibile, marimi extra?

  1. Care este obiectivul tau?

Intorcandu-ne la ideea de business, caci oricat de multa pasiune si talent ar exista, acestea nu pot inflori fara un plan strategic, provoaca-te sa-ti asterni pe hartie obiectivele pe termen scurt, mediu si lung. Incepe, in prima instanta, cu o planificare bine pusa la punct a bugetului. De cati bani ai nevoie pentru a initia proiectul? Incepand de la costurile de deshidere si inregistrare a firmei, website, publicitate, pana la preturile materialelor, a manoperei, pune totul in agenda si calculeaza un total estimativ. Dupa acest pas, iti va fi mult mai usor sa stabilesti marja de pret la care sa-ti comercializezi creatiile, in functie si de profitul pe care vrei sa-l ai.

sursa imagine: Shutterstock.com

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.