Ziarul electronic al arădenilor

UPDATE Trenul Connecting Europe Express a intrat în România și va ajunge și la Arad

Connecting Europe Express, un tren special creat cu prilejul Anului european al căilor ferate 2021, a sosit, vineri, în Gara de Nord, urmând să ajungă și în Stația CFR Arad.

Trenul a plecat din gara Lisabona la data de 2 septembrie și are programate opriri în peste 100 de orăşele şi oraşe din 26 de ţări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris, pe 7 octombrie.

Connecting Europe Express a ajuns, vineri, în România, intrând pe la Giurgiu, la ora 9.55, iar în Bucureşti a sosit la ora 12.21, unde va sta până sâmbătă, la ora 7.50.

Următoarele opriri în România sunt: Braşov (sosire 18 septembrie, ora 10.08, plecare 18 septembrie, ora 10.53), Sibiu (sosire 18 septembrie, ora 13.32, plecare 18 septembrie, ora 14.32), Copşa Mică (sosire 18 septembrie, ora 15.20, plecare 18 septembrie, ora 15.41), Cluj Napoca (sosire 18 septembrie, ora 18.23, plecare 18 septembrie, ora 18.53), Oradea (sosire 18 septembrie, ora 21.21, plecare 18 septembrie, ora 22.16), Arad (sosire 19 septembrie, ora 0.24, plecare 19 septembrie, ora 8.08).

La ora 8.20 trenul va ajunge la Curtici pe unde va ieşi din ţară la ora 8.41, conform hărţii interactive.

În total, traseul are o lungime de 20.000 km, iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona şi încheindu-şi călătoria la Paris, trenul va face o oprire notabilă la Ljubljana, conectând preşedinţiile portugheză, slovenă şi franceză ale Consiliului UE.

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziţie mobilă organizată de Agenţia Executivă pentru Climă, Infrastructură şi Mediu (CINEA) şi de întreprinderea comună Shift2Rail.

În cadrul acestei expoziţii vor fi prezentate numeroasele tehnologii şi inovaţii existente care îmbunătăţesc experienţa în sectorul feroviar şi va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură.

Trenul standard este dotat cu un vagon pentru conferinţe (oferit de SNCF, Franţa), două vagoane standard (DB, Germania şi SBB, Elveţia), un vagon-restaurant (FS, Italia) şi un vagon de dormit (Ă-BB, Austria). Trenul iberic care călătoreşte între Portugalia şi Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

În contextul pandemiei actuale, siguranţa a fost un aspect prioritar în organizarea tuturor activităţilor din jurul proiectului Connecting Europe Express. Unele evenimente vor fi transmise în direct, iar persoanele pasionate de căile ferate sunt încurajate să întâmpine trenul în anumite gări.

UPDATE

Delegația Connecting Europe, compusă, din demnitari ai Comisiei Europene, va fi întâmpinată pe peronul Stației CFR Arad, la linia 1, de reprezentanții Primăriei Municipiului.

„La eveniment și-au anunțat prezența și europarlamentarul Gheorghe Falcă, fost primar al Aradului, și președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica. Cei aproximativ 40 de membri ai delegației vor fi așteptați de autoritățile locale arădene cu două mici expoziții de machete și vor avea parte de două concerte, unul organizat în colaborare cu Filarmonica Arad și celălalt în parteneriat cu Colegiul de Arte «Sabin Drăgoi». Protocolul prevede ca cele două delegații să facă și un schimb de fanioane, după care oaspeții vor face un tur nocturn al orașului, într-un autocar pus la dispoziție de Compania de Transport Public Arad“, a informat Primăria Arad.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.