Ziarul electronic al arădenilor

Top 3 reţete simple pentru un mic dejun rapid şi savuros

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, aşa că merită o atenţie deosebită în ceea ce priveşte ingredientele şi modul de preparare pentru energia şi sănătatea ta. Dacă te trezeşti târziu sau apeşi de prea multe ori butonul snooze de la alarmă, vei intra în criză de timp, iar cel mai uşor de sacrificat este tocmai masa de dimineaţă.

Din acest motiv este util să cunoşti câteva reţete de mic dejun hrănitor, rapid şi uşor de preparat.

Cereale cu lapte

Cerealele au un aport nutritiv excelent, sunt pline de fibre şi constituie o idee minunată de mic dejun din copilărie până la maturitate. Sunt disponibile în atât de multe formule de prezentare şi permit atât de multe combinaţii cu alte alimente, încât acoperă orice segment de vârstă şi orice tip de gusturi.

Simple, moi sau crocante, pot fi alăturate laptelui dulce sau iaurtului. Un alt topping în fiecare zi te va face să nu intri într-o rutină de care organismul ar putea să se plictisească. Cu fructe proaspete sau uscate, cu tot felul de nuci sau seminţe, cu gemuri, miere sau ciocolată, orice combinaţie este posibilă când ai în faţă un bol de cereale.

Preparatul este gata în mai puţin de 5 minute, deci câştigi maxim la capitolul timp.

Mic dejun cu ouă

Datorită aportului sporit de proteine, ouăle sunt o altă alegere excelentă pentru micul dejun. Dacă încerci doar ouă fierte, omlete simple şi ouă prăjite, există riscul să te plictisești de ele. Ouăle însă sunt mult mai versatile şi permit orice improvizaţie în funcţie de gust.

Dacă ţi-a rămas o mâncare de spanac de la cină, este suficient să o încălzeşti şi să arunci deasupra un ou ochi.

Un preparat tradiţional din bucătăria evreiască este Shakshuka, din ouă, pastă de roşii, ardei iute şi ceapă la care poţi adăuga ardei, brânză feta, vinete sau spanac. Legumele se trag la tigaie în ulei de măsline cu condimente timp de 10 minute, după care se adaugă ouăle şi se gătesc timp de încă 5 minute, cu capacul pus. Durează doar 15 minute şi se serveşte cu pâine albă sau lipie, cu verdeaţă pe deasupra.

De origine italiană, Frittata este unul dintre cele mai rapide feluri de mic dejun gătite la cuptor în doar 25 de minute.

Pentru 6 ouă ai nevoie de 120 de mililitri de smântână pentru frişcă, câte 100 de grame de bacon, caşcaval şi roşii cherry, două cepe medii, o conservă sau 400 de grame de spanac baby, sare şi piper. Ouăle se bat cu smântână, sare şi piper, baconul se frige la tigaie într-o lingură de ulei, după care se adaugă ceapa tocată mărunt, roşiile şi spanacul. Toate ingredientele se pun în tava de cuptor timp de 15 minute la 180 de grade Celsius. Se serveşte cu ceapă verde proaspătă.

Smoothies

Cel mai concentrat şi rapid mod de a consuma fructe şi legume este într-un pahar de smoothie. Pentru prima masă a zilei, aportul de vitamine este mai mult decât suficient. Din nou, ca să ieşi din rutina zilnică, schimbă des ingredientele principale şi adaugă câte un supliment aproape nedetectabil la gust, dar important ca nutrient, de exemplu câteva frunze de spanac. Untul de nuci, matcha sau pudra de maca pot reprezenta doza de energie din paharul tău de smoothie.

Pentru a câştiga timp, prepară-le cu o seară înainte. Dacă doreşti, în weekend poţi pregăti recipientele pentru întreaga săptămână de lucru, pe care să le congelezi. Dimineaţa rămâne doar să pui preparatul congelat în blender împreună cu lapte sau suc natural.

Obişnuieşte-ţi corpul cu o masă sănătoasă de dimineaţă şi vei avea rezerve suficiente de energie pentru întreaga zi de lucru. Dacă nu ai apetitul deschis de la primele ore ale zilei, alege mâncăruri pe care le savurezi cu plăcere, pentru a nu trece peste cea mai importantă masă a zilei. Lipsa timpului nu este o scuză atât timp cât există reţete super-rapide de mic dejun sănătos şi săţios.

sursa foto: https://pixabay.com

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.