Ziarul electronic al arădenilor

Suportul IT: Remote sau On Site – Care este solutia perfecta pentru tine?

Daca detii un business online sau urmeaza sa dezvolti unul, atunci cu siguranta ai auzit macar intamplator de termenii de suport IT on site sau remote. Suportul IT este esential atunci cand ai un magazin online sau un site de prezentare si iti doresti sa functioneze intotdeauna asa cum trebuie.

Pe langa posibilele erori sau probleme care ar putea aparea, trebuie sa ai in vedere si nevoile de a face modificari ale site-ului, de a introduce produse noi sau alte implementari care ar putea avea legatura cu promovarea online, de exemplu.

Tocmai de aceea, este important sa intelegi diferenta dintre suport IT on site si suport IT remote, pentru a alege optiunea potrivita pentru businessul tau.

Alege in functie de tipul de business pe care il detii

Inainte de face alegerea finala, trebuie sa te gandesti ce s-ar potrivi mai bine pentru domeniul tau de activitate si tipul de business.

In cazul in care ai o firma mica, la inceput de drum, ai putea sa optezi pentru suport IT remote astfel incat angajatii tai sa se poata focusa pe activitatile de baza ale businessului. In schimb, o echipa de oameni care sa se axeze strict pe functionarea corecta a site-ului si a intregului pachet de servicii online este mult mai eficienta.

In cazul in care conduci un business mai mare cu un istoric deja format, bugetul iti permite sa optezi pentru suport IT on site si este si mult mai usor de centralizat activitatea.

Daca nu esti sigur ce solutii ar fi mai bune pentru afacerea ta, poti apela la serviciile de consultanta si asistenta tehnica oferite de Unity Solutions.

Ce reprezinta suportul IT onsite?

Serviciile de onsite suport presupun anagajarea unei persoane sau a mai multora care sa se ocupe de mentenanta infrastructurii IT a companiei tale. La fel ca orice serviciu de care poti beneficia sau orice alegere pe care o faci, suportul IT on site prezinta atat beneficii, cat si avantaje.

Beneficiile angajarii unei persoane care sa lucreze in interiorul companiei sunt:

  • Persoana angajata se va ocupa strict de suportul pentru businessul tau, astfel ca in cazul in care apare o problema, o va identifica si se va putea apuca imediat de gasirea solutiilor si rezolvarea ei. Nu trebuie sa iti mai faci griji ca firma cu care colaborezi pentru IT este ocupata cu un alt client si ca va fi nevoie sa mai astepti.
  • Nu vei fi nevoit sa platesti taxe in plus la care nu te asteptai pentru fiecare interventie, atat timp cat ai incheiat un contract si ai stabilit un salariu fix.
  • Un alt avantaj il reprezinta faptul ca fiind angajat al firmei, persoana care se ocupa de IT va fi familiarizat cu software-ul si alte dispozitive pe care le folosesti, economisind astfel timp pentru a rezolva probleme in timp real.

Asa cum spuneam, exista insa si niste dezavantaje, cum ar fi deficitul de oameni de pe piata muncii sau lipsa de experienta a potentialilor candidati, in comparatie cu firmele specializate in acest sens.

Ce reprezinta suportul IT remote?

Aceasta varianta este din ce in ce mai adoptata de companii, insa ca si in cazul optiunii onsite, suport IT remote prezinta si beneficii, dar si puncte slabe.

Beneficii:

  • Vei lucra cu oameni specializati in domenii, pregatiti si experimentati, astfel ca o sa ai parte de servicii mai sigure. In plus, nu trebuie sa iti mai faci griji in legatura cu costurile cursurilor pe care trebuie sa le oferi unui angajat.
  • Vei avea parte de suport 24/24, nu doar 8 ore pe zi cat este programul firmei tale.
  • Costul poate fi uneori mai ieftin pentru ca platesti doar pentru interventii.

Dezavantaje:

  • In cazul in care ai nevoie de suport fizic, la adresa, s-ar putea sa fie nevoie sa astepti mai mult sau sa nu poti beneficia de astfel de servicii.
  • Atentia firmei colaboratoare nu este indreptata in totalitate spre tine, ea lucrand si cu alte companii.
  • Faptul ca nu lucrati impreuna in acelasi loc poate sa duca la o problema de comunicare, fiind nevoie sa explici de fiecare data problema si sa ii tii la curent cu ce se intampla.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.