Site-ul nostru web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți și personaliza experiența și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru web poate include, de asemenea, cookie-uri de la terți precum Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Prin utilizarea site-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Ne-am actualizat Politica de confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe butonul pentru a verifica Politica noastră de confidențialitate.

Sistem de preselectare a traficului de mărfuri, în testare la PTF Nădlac II

Un sistem de preselectare a traficului de mărfuri este în testare pe sensul de intrare în România în Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II, acolo unde din ianuarie 2023 funcţionează un sistem similar pe sensul de ieşire din ţară.

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara a anunţat, luni, printr-o postare pe contul de Facebook, că acest sistem este în curs de implementare „în vederea fluidizării traficului autovehiculelor de transport marfă”.

„Sistemul este în perioada de testare şi calibrare, timp în care se vor îmbunătăţi algoritmii de selectare a traficului greu. Un prim sistem similar a fost introdus de către DRDP Timişoara în urmă cu circa un an, pe sensul de ieşire din ţară prin PTF Nădlac II, şi a avut ca rezultat o scădere a timpilor controalelor specifice efectuate de CNAIR în acest punct de frontieră”, a transmis instituţia.

Conform sursei citate, cu ajutorul sistemului multiplatformă securizat de senzori, automarfarele care trec pe la poarta 4 din PTF Nădlac II şi care nu prezintă risc de depăşiri de mase sunt dirijate, printr-un mesaj transmis pe un ecran, pe o bandă rapidă, amenajată special, unde autocamioanele nu mai sunt cântărite.

„Vehiculele care prezintă risc de depăşire a maselor maxim admise sunt dirijate pe cele două benzi dotate cu sisteme de cântărire. Pe artera inscripţionată EU vor putea circula numai automarfarele înmatriculate în Uniunea Europeană. Pe artera inscripţionată ALL TRUCKS vor putea circula atât autocamioane înmatriculate în state non-UE, cât şi cele înmatriculate în state UE, dacă artera inscripţionată EU este suprasolicitată sau artera ALL TRUCKS este liberă”, a informat DRDP.

Nădlac II este cel mai tranzitat punct de trecere a frontierei spre Spaţiul Schengen, iar aici camioanele aşteaptă în coloane aproape în fiecare zi pentru formalităţile de trecere. Anul trecut, în anumite zile, timpii de aşteptare au ajuns şi la 12 ore.

sursa: Agerpres

By Actualități Arad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Știri similare

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.