Ziarul electronic al arădenilor

Pleci în concediu cu mașina? 4 lucruri de care să ții cont

Știm cu toți acel sentiment plăcut pe care începi să-l simți tot mai intens pe măsură ce se apropie data plecării în concediu. Chiar dacă începi pregătirile cu multe zile înainte, lucrurile încep să se precipite, iar pe ultima sută de metri ajungi să realizezi că ai scăpat din vedere anumite detalii importante.

De multe ori, pregătirea mașinii este lăsată pe ultima zi sau chiar este trecută cu vederea, pe considerent că autovehiculul merge impecabil. Legile lui Murphy spun că atunci când un lucru merge foarte bine, va începe să meargă prost în cel mai nepotrivit moment posibil, așa că nu merită să riști, plecând la drum fără o verificare minimă a mașinii.

Ca să-ți vină mai ușor, îți arătăm aspectele esențiale pe care trebuie să le ai în vedere când îți pregătești mașina pentru concediu.

Starea cauciucurilor și presiunea

Anvelopele uzate pun în pericol siguranța deplasării, reducând aderența pe șosea și eficiența frânării. Dacă pneurile sunt tocite sau crăpate, este recomandat să le schimbi cu unele noi înainte de a pleca în concediu, pentru a nu-ți pune toată familia în pericol.

De asemenea trebuie că verifici și presiunea din cauciucuri, pentru că acestea se mai „lasă” în timp, iar dacă nu sunt bine umflate le scade eficiența și se uzează mai ușor.

Nu în ultimul rând, dacă este vorba de vacanța de iarnă, este imperios necesar să echipezi mașina cu anvelope speciale pentru acest sezon.

Verifică uleiul

Uleiul și filtrul de ulei se schimbă la fiecare revizie periodică, fie în funcție de o perioadă de timp fie în funcție de kilometrii parcurși. Dacă ai amânat să faci revizia periodică, e recomandat să îți găsești timp și pentru asta înainte de a pleca în concediu.

Chiar dacă ești cu reviziile la zi, nu strică să verifici nivelul uleiului și aspectul său, pentru a fi sigur că totul este în regulă. Pot apărea scurgeri de ulei din diferite cauze iar dacă nivelul acestuia devine prea scăzut, piesele motorului nu se mai gresează, se mărește frecarea și se uzează rapid. Același lucru se întâmplă și când uleiul nu are o calitate bună adică este prea vâscos și are o culoare închisă.

Nivelul antigelului

Antigelul are rolul de a răci motorul, care altfel s-ar încinge puternic și ar lua foc în timpul mersului. Pentru ca asta să nu se întâmple, este nevoie de o cantitate optimă de lichid de răcire, nivelul acestuia trebuind să fie între gradația minimă și cea maximă de pe vasul de expansiune.

Vasul este semitransparent, așa că nivelul lichidului poate fi verificat cu ușurință, iar dacă acesta este sub limita minimă, se completează. Vasul nu se va umple niciodată peste gradația maximă, pentru că poate exploda în timpul mersului, întrucât volumul lichidului și presiunea în interiorul său cresc în timpul deplasării.

Sistemul de spălare a parbrizului

Deși pare mai puțin important, și acest sistem trebuie să funcționeze perfect atunci când pleci la drum lung. În primul rând, verifică și completează nivelul lichidului de parbriz, asigură-te că duzele nu sunt înfundate și că ștergătoarele funcționează. De asemenea, verifică și lamelele ștergătoarelor, iar dacă acestea sunt prea uzate, înlocuiește-le cu altele noi. Trebuie că faci asta atunci când ștergătoarele lasă urme pe parbriz, scârțâie sau chiar zgârie parbrizul.

Înainte de a pleca, fă un drum cu mașina și până la spălătorie, sau dacă ai posibilitatea, spal-o chiar tu. Operațiunea include obligatoriu și curățarea interiorului, inclusiv a covorașelor. Preșurile din cauciuc pentru mașinile Volkswagen Golf, ca și cele pentru alte modele, se spală ușor și rapid sub jet de apă. Se lasă apoi la uscat, timp în care mașina se curăță la exterior și interior, iar când treaba e terminată, covorașele se așează le loc pe pardoseală.

sursa foto: https://unsplash.com/photos

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.