Ziarul electronic al arădenilor

Până la 5% dintre rezultatele testelor SARS-CoV-2, cu erori de procesare

Până la 5% dintre rezultatele testelor SARS-CoV-2 sunt cu erori de procesare, astfel că apar situaţii în care persoane care nici nu s-au testat primesc prin SMS rezultat pozitiv, atât din cauză că pacienţii îşi lasă datele de contact greşite sau incomplete, cât şi pentru că apar greşeli în operarea acestor date la Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Arad.

Directorul DSP Arad, Horea Timiş, a declarat, marţi, că există cazuri în care persoane care nu s-au testat pentru noul coronavirus au primit mesaje SMS de la cei care fac anchetele epidemiologice cu rezultatul testului, unele cazuri fiind relatate şi de presă de-a lungul timpului.

„Sunt multe erori care apar din diferite cauze, cum ar fi datele pe care pacientul le oferă medicilor. Uneori, aceste date sunt greşite, iar dacă o cifră de la numărul de telefon a fost transmisă greşit, automat mesajul cu rezultatul testului ajunge la altă persoană. S-a întâmplat să trimitem unei persoane din Galaţi un SMS cu rezultat pozitiv, dar persoana nici nu se testase. Au mai fost cazuri când pacientul a lăsat numărul de telefon al altui membru al familiei, cum ar fi soţia, aceasta fiind informată de rezultat, chiar dacă nu făcuse test“, a declarat Horea Timiş.

El a spus că apar erori şi când se completează Anexa 3 din fişa de anchetă epidemiologică sau sunt greşeli făcute de personalul DSP când se introduc datele în sistemele informatice, cum sunt numele, CNP-ul ori adresa.

„Faptul că volumul de muncă este uriaş, se lucrează în foarte multe baze de date şi sisteme, conduce inevitabil la apariţia erorilor. Până la 5% dintre rezultate sunt cu erori de procesare, iar asta nu se întâmplă doar în Arad, ci în toată ţara“, a spus Timiş.

Una dintre asistentele care face anchete epidemiologice, Maria Sabău, a spus că există cazuri în care pacientul nici nu poate fi găsit sau este găsit foarte greu, apelându-se la alte instituţii.

„Dacă nu avem datele de contact ale pacientului, sunăm la Casa de Sănătate, de unde primim informaţii despre medicul său de familie, care ne ajută, acolo unde se poate“, a spus Maria Sabău.

Reprezentanţii DSP spun că unii pacienţi îngreunează derularea anchetelor epidemiologice, nedorind să ofere informaţiile necesare, iar cei care fac anchetele sunt chiar înjuraţi la telefon.

sursa: Agerpres

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.