Ziarul electronic al arădenilor

Licitație pentru modernizarea căii ferate Ronaţ Triaj – Arad

CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secţiunile Timişoara Est – Ronaţ Triaj Gr. D (lotul 3) şi Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (lotul 4), aferente obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad“, parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructura Mare – POIM.

Conform unui comunicat al CFR SA, valoarea financiară totală estimată a contractelor depăşeşte 3,9 miliarde lei, fără TVA, din care 1,445 miliarde lei, fără TVA, pentru lotul 3, respectiv 2,47 miliarde lei, fără TVA, pentru lotul 4, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente POIM.

Procedura de licitaţie publică este împărţită în două loturi. Primul este lotul 3 Timişoara Est – Ronaţ Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF Bucureşti – Jimbolia (indicativ 100), până la staţia Timişoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timişoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D).

Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X staţia Timişoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaţ Triaj Gr. D.

Pe traseul existent, calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalaţie BLA şi este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât şi în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h.

De asemenea, se vor executa lucrări de construcţie, reconstrucţie sau reparaţii/reabilitare a trei poduri şi trei podeţe, nouă pasaje denivelate, o trecere la nivel şi două podeţe de descărcare, de modernizare a instalaţiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicaţii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc., de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson, respectiv Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mişcare), Timişoara Centru, Ronaţ Triaj Cab. 1, Ronaţ Triaj h, Ronaţ Triaj Gr. D (halta). Staţia care se va transforma în post de mişcare este Staţia (grupa de linii) Ronaţ Triaj Gr. D.

Vor fi efectuate lucrări de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF şi se vor executa lucrări de protecţia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spaţii verzi, separatoare de hidrocarburi şi bazine decantoare, garduri de protecţie şi panouri de protecţie.

Cel de-al doilea lot este lotul 4 Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde şi modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăţ (indicativ 220), pe o distanţă de circa 7 kilometri.

Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalaţie BLA şi este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât şi în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h.

Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou şi Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent.

Totodată, se vor executa lucrări de reconstrucţie sau reparaţii/modernizare a şase poduri, 30 de podeţe, şapte treceri la nivel, 15 pasaje denivelate şi nouă podeţe de descărcare, de modernizare a instalaţiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicaţii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc, de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson, respectiv Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P. M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăţ, Micălaca. Staţia care se vor transforma în post de mişcare este Staţia Valea Viilor.

Se vor realiza şi lucrări de modernizare a reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF şi se vor executa lucrări de protecţia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spaţii verzi, separatoare de hidrocarburi şi bazine decantoare, garduri de protecţie şi panouri de protecţie.

CFR SA precizează că durata de implementare este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23 noiembrie 2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.