Site-ul nostru web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți și personaliza experiența și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru web poate include, de asemenea, cookie-uri de la terți precum Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Prin utilizarea site-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Ne-am actualizat Politica de confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe butonul pentru a verifica Politica noastră de confidențialitate.

DNSC atenţionează asupra unei tentative de fraudă la adresa antreprenorilor din România

Antreprenori din România sunt vizaţi de o tentativă de fraudă prin care atacatorii cibernetici transmit apeluri false care se folosesc de identitatea Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), avertizează specialiştii Directoratului.

„DNSC atrage atenţia asupra unei noi tentative de fraudă telefonică, în care atacatorii se dau drept angajaţi ai Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), vizând în special antreprenorii din România. Cum funcţionează frauda? Apel telefonic fals: Victima este contactată de pe un număr care pare a fi al DNSC, dar este falsificat prin tehnici de spoofing. Pretext legal alarmant: Se pretinde că victima este implicată într-un caz de spălare de bani, pentru o plată din iunie 2023, către o firmă fictivă. Ameninţare cu poprirea: Se susţine că DNSC ar fi impus poprire pe conturile victimei – o afirmaţie total falsă. Dacă victima menţionează un nume de bancă, urmează un al doilea apel, de această dată din partea unei persoane care se dă drept reprezentant al băncii respective. Scopul: colectarea de date bancare şi personale sensibile”, precizează sursa citată.

Specialiştii DNSC subliniază că atacatorii îşi aleg ţintele din baze de date publice, cum ar fi site-uri de firme sau ONG-uri, folosind tehnici de „scraping” pentru a obţine informaţii relevante.

În acest context, instituţia susţine că Directoratul nu investighează cazuri financiare şi nu pune popriri pe conturi, iar instituţiile oficiale nu solicită date bancare prin telefon.

Utilizatorii sunt sfătuiţi să nu divulge niciodată informaţii personale sau bancare în urma unui apel telefonic suspect şi să verifice autenticitatea apelurilor prin canale oficiale, spre exemplu închiderea apelului şi contactarea directă a numărului de telefon afişat.

„Dacă aţi primit un astfel de apel, nu continuaţi conversaţia, nu oferiţi date personale şi raportaţi imediat incidentul la DNSC, la https://pnrisc.dnsc.ro/”, notează Directoratul.

By Actualități Arad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Știri similare

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.