Ziarul electronic al arădenilor

Cum să ai un stil de viață sănătos, dacă lucrezi de acasă

Pentru multe companii din întreaga lume, 2020 a fost un an al reorientării către munca desfășurată de acasă. Nu doar în perioada stării de urgență, dar și ulterior, multe firme au decis că este mai eficient și, totodată, mai sigur, ca angajații, acolo unde este posibil, să își desfășoare activitatea din confortul căminului, pentru a reduce timpul petrecut în mijloacele de transport în comun și interacțiunile cu cei din jur într-un mediu de lucru supraaglomerat, ca măsură de protecție pentru răspândirea anumitor boli.

Dacă te numeri printre cei care lucrează de acasă, probabil că ai observat deja multe schimbări și că a fost nevoie de multe adaptări, ca să îți găsești ritmul de lucru potrivit.

În primul rând, poate a fost nevoie să transformi o parte a locuinței într-un  „colțișor” de lucru de unde să poți munci eficient, fără prea multe distrageri.

Apoi, poate a trebuit să îți creezi o rutină și un ritm de lucru care să permită să lucrezi cu puține întreruperi.

Nu în ultimul rând, ai observat, probabil, modificări de metabolism pentru că nu ai mai fost atât de activă ca înainte, dacă nu ți-ai impus un program care să includă și mult exercițiu fizic.

Iată câteva sfaturi de care să ții cont atunci când lucrezi de acasă.

  1. Organizează-te

Cel mai important lucru este să-ți organizezi timpul, dar și spațiul unde lucrezi. Poate că o canapea confortabilă pare un loc ideal de unde să poți butona, în voie, laptopul, dar, în acest fel, nu vei lucra la fel de eficient ca la birou.

Creează-ți un spațiu de lucru potrivit, fie că este un birou în sine sau un colțișor nou amenajat, care să beneficieze de cât mai multă lumină naturală, în timpul zilei. Este important ca și locul în sine să fie bine organizat, așa încât să păstrezi la îndemână lucrurile necesare, ca să nu te întrerupi, de fiecare dată, când ai nevoie de ceva atunci când lucrezi.

Ține-ți actele și hârtiile de la birou în dosare separate, la îndemână, ca să fie ușor de accesat. Mai mult, îți poți personaliza spațiul de lucru cu unul sau două obiecte care să-ți facă plăcere, cum ar fi o fotografie a cuiva drag sau o plantă. Păstrează, totuși, o ambianță simplă, nu încărca locul cu obiecte inutile.

       2. Fă sport/mișcare

Include, în programul tău zilnic, și câteva minute pentru mișcare și sport, având în vedere că petreci mult timp în interior. Câteva exerciții de stretching, yoga sau aerobic pot destinde mușchii și pot aduce un tonus bun, în întregul organism.

Faptul că suntem cu toții expuși, atât de mult, tehnologiei, prin intermediul calculatorului sau al telefonului mobil, are impact asupra activității noastre cerebrale și, de aceea, trebuie să găsim modalități de a contracara aceste efecte. Este dovedit că sportul are efecte benefice nu doar asupra condiției fizice dar și asupra psihicului și a sistemului imunitar.

Contează să găsești stilul potrivit de mișcare, în așa fel încât să incluzi un pic de sport în rutina zilnică. Poți aloca doar câteva minute, înainte și după ce începi lucrul, câtorva exerciții de stretching, yoga sau aerobic. Mai mult, fă, astfel de exerciții, atunci când iei câte o pauză și te ridici de la birou. Este recomandat ca, după 45-50 de minute, mai ales acum când ești acasă și nu printre colegi, să faci o pauză.

Dacă ești adepta unui stil de sport mai intensiv, de exemplu jogging, asigură-ți condițiile pentru a-l practica în siguranță. Acestea includ nu doar un teren potrivit, care să nu pună în pericol genunchii sau coloana vertebrală, dar și găsirea echipamentului adecvat. Alege o pereche de adidași pentru femei cu spumă în partea superioară a călcâielor, care neutralizează șocul de impact în această zonă și optimizează, astfel, performanța.

Conform Colegiului de Cardiologie din SUA, chiar și 10 minute de jogging pe zi contribuie la scăderea riscului de apariție a bolilor cardiovasculare. Alte beneficii suplimentare includ întărirea sistemului imunitar, îmbunătățirea ritmului cardiac și prevenirea depresiei, stare întâlnită la unii dintre cei care trebuie să lucreze de acasă.

           3. Include timp pentru tine/familie

Faptul că trebuie să adaptezi serviciul unor condiții de lucru de acasă are și multe avantaje, unul din cele mai semnificative fiind faptul că poți petrece mai mult timp cu familia.

Contează, însă, și cum prioritizezi activitățile, astfel încât activitățile casnice să nu-ți întrerupă rutina creativă de lucru. Urmează programul pe care ți l-ai stabilit, în așa fel încât să te poți bucura de timpul rămas pentru a petrece momente frumoase cu persoanele iubite.

Nu în ultimul rând, găsește modalități de relaxare, timp pentru citit sau pentru activitățile care îți fac plăcere, pentru ca, a doua zi, să poți începe cu forțe proaspete o nouă sesiune de lucru, dar și de relaxare.

Timpul petrecut pentru lucrul de acasă poate fi de calitate, dacă găsești și folosești toate părțile benefice pe care le oferă. Nu uita că distanțarea care se impune în această perioadă e doar o una fizică, nu socială, de aceea trebuie să găsești resursele interioare care să te ajute să păstrezi un tonus bun, atunci când lucrezi de la domiciliu.

sursa foto: www.pexels.com

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.