Ziarul electronic al arădenilor

Cum își poate eficientiza un antreprenor activitatea?

Pentru un antreprenor, organizarea eficientă a activității poate fi copleșitoare. Iar în momentul în care vrea să îmbine armonios munca și viața personală, atunci lucrurile se complică și mai mult.

Din fericire, există soluții eficiente și relativ simple, pe care orice antreprenor le poate aplica pentru a se organiza mai bine. Iată care sunt acestea:

Prioritizarea corectă

Atunci când are foarte multe sarcini de rezolvat, oricine se simte copleșit. Secretul este ca primul pas spre o bună organizare să fie prioritizarea atentă a taskurilor, adică ierarhizarea lor în ordinea importanței.

Astfel, într-o agendă, managerul își poate nota foarte clar câte ore pe zi va aloca muncii de birou, câte ore întâlnirilor de afaceri și, desigur, cât timp liber va avea, pentru familie și prieteni.

Spre exemplu, o agendă zilnică de sarcini poate include o întâlnire importantă și multe alte probleme de rezolvat, mai neînsemnate. Fiecare task trebuie să primească un număr, în funcție de cât de urgent este – 1 pentru urgențe maxime și 10 pentru probleme care pot fi lăsate pe altă dată.

În acest fel, agenda zilnică va include o singură sarcină de maximă importanță, iar astfel presiunea pe care o va simți managerul va fi mult mai redusă. Problemele mai puțin importante pot fi amânate pentru o altă zi sau chiar delegate în sarcina unor angajați sau parteneri care se pot ocupa de ele.

Simplificarea activităților

De mare ajutor în activitatea zilnică poate fi o aplicație de tip calendar sau un alt planificator, unde să fie notate toate evenimentele din ziua respectivă. În acest fel, antreprenorul poate verifica imediat, foarte simplu, ce alte sarcini mai are de efectuat în următoarele ore.

La fel de importantă este folosirea unor aplicații și softuri care pot simplifica foarte mult munca de contabilitate sau de resurse umane. Printre acestea se numără și un calculator de salariu Ciel, cu ajutorul căruia poate fi ținută foarte ușor evidența salariaților, a veniturilor, taxelor și impozitelor care trebuie plătite la stat. Un program de acest fel poate fi folosit oriunde și oricând, de pe telefon, tabletă sau laptop.

Eficientizarea muncii

Ca să poată lucra eficient și să fie multitasking, un antreprenor nu trebuie să fie distras de la munca pe care o face. Pentru asta, trebuie să elimine toate elementele care îl pot deranja în timp ce lucrează. Soluțiile sunt foarte la îndemână.

Trebuie doar să-și dezactiveze notificările de pe telefon, să nu intre pe rețelele sociale decât în timpul liber, iar când este acasă ar fi bine să nu-și mai verifice e-mailul de serviciu, ci să se relaxeze și să se simtă bine alături de cei dragi. În acest fel, se va putea concentra doar pe ceea ce face în acel moment, indiferent că este vorba de munca la un proiect important sau de câteva ore de distracție în familie.

Desigur, eficientizarea muncii nu este un lucru ușor sau unul care poate fi menținut constant fără prea multă implicare. Pentru a lucra organizat este nevoie de un efort susținut, zilnic, pentru că este un proces continuu. Însă, dacă este făcut așa cum trebuie, în scurt timp acest stil de lucru va deveni obișnuință și o să fie mult mai simplu, chiar natural.

sursa foto: pixabay.com

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.