Ziarul electronic al arădenilor

Cele mai bune exerciții pentru a gestiona anxietatea

Anxietatea este un subiect tot mai des discutat în ultima perioadă și a fost amplificată cu mult de pandemie. Pentru a gestiona anxietatea, trebuie să înveți să o recunoști.

În momentul în care primele simptome sunt percepute, poate fi util să recurgi la unele dintre următoarele sfaturi

Apelează la specialiști în domeniu

Indiferent de metodele pe care le citești pe internet, trebuie să ții cont de faptul că uneori, autotratarea nu funcționează și oricât de mult te-ai strădui este posibil să nu reușești. Nu este vina ta pentru asta și uneori anxietatea poate fi tratată doar de specialiști. Apelează la putereaminții.ro atunci când cauți cele mai bune metode de gestionare a anxietății, dar și pentru alte tipuri de probleme.

Gestionarea anxietății prin exerciții fizice

Așa cum am menționat anterior, este posibil să se gestioneze anxietatea prin practicarea unor exerciții. Unii au ca obiectiv principal să-și concentreze atenția asupra respirației, de exemplu. În acest sens sunt folosite meditația și yoga. Chiar și atunci când te confrunți cu probleme în iubirea la distanță poți aplica aceste metode sau poți pur și simplu să alergi pe bandă până când uiți de stres și de anxietate.

Recunoaște anxietatea

Deși nu este întotdeauna ușor să identifici și să recunoști că ai anxietate, este bine să încerci să faci acest lucru pentru a începe să eliberezi tensiunea și, astfel, încetul cu încetul, calmezi atât mintea, cât și corpul.

Poţi încerca să închizi ochii pentru un moment și să nu te gândeşti la nimic altceva decât să respiri timp de câteva minute. Inspiră și expiră de mai multe ori încet. Apoi, deschide ochii și evaluează cum te simți.

Dacă te confrunți cu următoarele probleme este momentul să iei atitudine:

  • Dureri în piept și palpitații.
  • Greață și stomac deranjat.
  • Transpirație excesivă, bufeuri sau frisoane.
  • Senzație de sufocare și tremurături.
  • Slăbiciune sau oboseală.
  • Sentimentul de pierdere a controlului.
  • Frica de abandon (în general și mai ales de moarte), nervozitatea și agitația.

În plus față de aceste semne, profesioniștii din zilele noastre depășesc chiar simptomatologia atunci când dau un diagnostic.

De asemenea, deși anxietatea este o stare emoțională care ne depășește în multe ocazii, merită să ne amintim că există tratamente. Abordările psihologice bazate pe terapia cognitiv-comportamentală sunt adesea eficiente.

Respirația pentru a gestiona anxietatea

Cercetările din 2001 publicate în revista Respiration and Emotion confirmă relația strânsă dintre respirație și stările mentale, cum ar fi anxietatea. Mai exact, explică modul în care o persoană își crește rata respiratorie pe măsură ce nivelul de anxietate crește.

În acest fel, respirația poate fi, de asemenea, utilizată în direcția inversă, adică pentru a favoriza o stare de calm interior. Căuta o poziție confortabilă, fie culcată, fie așezată. După ce găseşti o poziție plăcută, închide ochii și concentrează toată atenția asupra respirației. Observă cum aerul intră și iese, încet.

Pe măsură ce minutele trec, respiră mai încet și adu aerul în partea inferioară a plămânilor. Încet, inspiră de nas, ține aerul timp de câteva secunde și lasă-l să iasă puțin câte puțin. Repetă exercițiul timp de câteva minute.

Meditează înainte sau după o plimbare

Mersul pe jos este un alt mod de a gestiona anxietatea, potrivit cercetărilor. Partea bună este că nu trebuie să cumperi haine speciale sau să angajezi un antrenor pentru acesta; este un exercițiu complet și la îndemâna oricui.

Un studiu din 2018 publicat în American Journal of Health Promotion spune că, pentru a gestiona anxietatea, poate fi eficient să meditezi înainte sau după o plimbare vioaie de 10 minute.

Această cercetare s-a concentrat pe partea practică și nu specifică care sunt mecanismele care conduc la acest efect. Cu toate acestea, urmând acest sfat, ar trebui să includem o plimbare de la o zi la alta și să o facem în mod corespunzător: calm, eliberând mintea și concentrându-ne pe momentul prezent.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.