Ziarul electronic al arădenilor

Ce doze de vitamina C sunt recomandate pentru o viață sănătoasă?

Specialiștii afirmă că vitamina C reprezintă unul dintre cei mai siguri și eficienți nutrienți. Deși este posibil să nu fie întotdeauna remediul potrivit pentru o răceală obișnuită, beneficiile pe care le are vitamina C asupra organismului uman includ, printre altele, și protecție împotriva deficiențelor sistemului imunitar, a bolilor cardiovasculare, a problemelor de sănătate din perioada prenatală, a bolilor oculare și chiar a apariției ridurilor.

Se consideră că nivelul tolerabil al aportului superior (sau cantitatea maximă pe care o poți lua într-o zi) de vitamina C pentru adulți este de 2000 mg pe zi. Studiile demonstrează că vitamina C primește o atenție din ce în ce mai mare, iar acest lucru se întâmplă din motive întemeiate: nivelul ridicat de vitamina C din sânge este markerul nutrițional ideal pentru starea generală de sănătate.

Ce doză de vitamina C este suficientă?

Cele mai multe dintre studiile realizate în ceea ce privește administrarea de vitamina C la adulți au examinat cazurile în care au fost administrate zilnic 500 de miligrame de vitamina C ca supliment alimentar, aceasta fiind și recomandarea specialiștilor: este nevoie de 500 de mg de vitamina C pe zi, pe lângă consumul a cinci porții de fructe și legume.

Este bine de știut că nu există niciun dezavantaj sau risc dacă iei un supliment de 500 de mg de vitamina C zilnic, cu excepția faptului că unele formule pot irita stomacul. De aceea, este recomandată administrarea de vitamina C sub formă non-acidă. Așadar, limita superioară sigură pentru vitamina C este de 2.000 de miligrame pe zi și există o experiență excelentă, cu dovezi clare ale specialiștilor că administrarea a 500 miligrame pe zi este sigură.

Cu toate acestea, este foarte important consumul zilnic de fructe și legume în dietă, astfel încât să obții o doză sănătoasă de vitamina C în modul cel mai natural cu putință, alături de alte vitamine, minerale și fitochimicale conținute în mod natural de alimente.

Rolul vitaminei C în organism

Vitamina C, cunoscută și sub numele de acid ascorbic, este necesară pentru creșterea, dezvoltarea și repararea tuturor țesuturilor corpului. Aceasta ajută în multe funcții ale corpului, inclusiv la formarea de colagen, la absorbția mai rapidă a fierului, la buna funcționare a sistemului imunitar, la vindecarea rănilor și la menținerea cartilajelor, a oaselor și a dinților.

Vitamina C este unul dintre numeroșii antioxidanți care pot proteja împotriva daunelor cauzate de moleculele dăunătoare numite radicali liberi, precum și de substanțele chimice toxice și poluanții precum fumul de țigară. Radicalii liberi se pot acumula și pot contribui la dezvoltarea unor boli grave precum cancerul, bolile de inimă sau artrita.

Vitamina C nu este stocată în organism (excesul de cantități este excretat), ceea ce face ca supradozajul să nu fie o problemă. Este totuși recomandat să nu se depășească doza maximă pentru a evita iritarea stomacului sau apariția diareei.

Vitaminele solubile în apă trebuie să fie prezente continuu în dietă pentru a menține un nivel sănătos. Așadar este foarte important să mănânci fructe și legume crude, bogate în vitamina C. Vitamina C se absoarbe ușor atât din ​​alimente, cât și sub formă de supliment alimentar și poate spori absorbția fierului atunci când cele două sunt consumate împreună. Vegis.ro reprezintă o sursă sigură de achiziționare a unor formule potrivite de vitamina C ca supliment alimentar.

Deficitul de vitamina C este relativ rar întâlnit și se observă în primul rând la adulții subnutriți. În cazuri extreme, poate duce la scorbut – caracterizat prin slăbiciune, anemie, vânătăi, sângerări și dinți slăbiți.

Beneficiile vitaminei C pentru sănătate

Conform cercetărilor recente, vitamina C poate oferi beneficii pentru sănătate în:

reducerea stresului: deficitul de vitamina C este asociat cu multe boli legate de stres, acesta fiind primul nutrient care se epuizează la alcoolici, la fumători sau la persoanele obeze;

  • Prevenirea răcelii și a complicațiilor acesteia: când vine vorba de răceala obișnuită, vitamina C nu este un remediu, dar unele studii arată că aceasta poate ajuta la prevenirea complicațiilor mai grave precum pneumonia sau infecțiile pulmonare.
  • Prevenirea accidentelor vasculare cerebrale: persoanele cu cele mai mari concentrații de vitamina C în sânge au fost asociate cu un risc de accident vascular cerebral cu 42% mai mic decât cele cu cele mai mici concentrații.
  • Prevenirea îmbătrânirii pielii: Vitamina C afectează celulele din interiorul și exteriorul corpului, iar proprietățile sale antioxidante pot fi benefice atunci când vine vorba de îmbătrânire. Aporturile mai mari de vitamina C sunt asociate cu o probabilitate mai mică de apariție a ridurilor, de uscăciune a pielii și cu un aspect mai bun în ceea ce privește îmbătrânirea pielii. În plus, în unele studii s-au demonstrat tratamente topice cu vitamina C pentru reducerea ridurilor.

foto: cdn.pixabay.com/photo

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.