Ziarul electronic al arădenilor

Alimentatia dupa sarcina – CUM trebuie sa te hranesti ca sa fii in forma si sa nu iti pui in pericol sanatatea

Sarcina este o perioada care aduce mari schimbari in viata unei femei. Dincolo de miracolul aducerii pe lume a unui copil, o femeie insarcinata trece prin transformari uriase ale propriului corp.

Asa se face ca, dupa nastere, pe langa grija pe care trebuie sa i-o poarte bebelusului, proaspata mama trebuie sa aiba grija si de ea. Pe de o parte, ca sa isi revina la formele pe care le avea inainte de sarcina, pe de alta parte, sa isi mentina sanatatea in parametri normali.

Daca si tu esti insarcinata sau tocmai ai nascut, iata cateva sugestii legate de cum ar trebui sa te hranesti, astfel incat sa nu iti pui sanatatea in pericol:

1. Mananca echilibrat si corect

Noile responsabilitati care vin la pachet cu noul membru al familiei te-ar putea face sa uiti sa mananci. Aceasta este una dintre cele mai mari greseli pe care le fac proaspetele mame.

Incearca sa iti faci un program alimentar de care sa te tii si, atunci cand se apropie ora mesei, roaga pe cineva din familie sa stea 10 minute cu bebelusul, pana reusesti tu sa te alimentezi.

Pune-ti in farfurie alimente diverse, mizeaza pe lactate, fructe si legume proaspete si nu uita de proteine si carbohidrati, pentru ca ai nevoie de energie. Apeleaza, daca poti, la sfaturile unui specialist in nutritie si roaga-l sa iti prescrie si niste vitamine si remedii naturale, care te vor ajuta sa rezisti mai bine programului haotic post-nastere.

Nu uita de lichide! Pentru ca organismul tau sa functioneze optim, ai nevoie de minimum 2 litri de apa sau ceaiuri fara zahar, zilnic. Iar daca iti hranesti bebelusul la san, va trebui sa cresti cantitatea de lichide.

Laptele matern contine 90% apa, asa ca specialistii recomanda mamelor care alapteaza sa bea cate un pahar cu apa la fiecare jumatate de ora, ca sa previna atat deshidratarea lor, cat si a copiilor.

2. Fii rabdatoare cu tine

Poate ca ai ramas cu multe kilograme dupa sarcina, dar nu uita ca acestea se dau jos in aproximativ aceeasi perioada in care le-ai pus. Nu poti scapa intr-o luna de 15 kilograme pe care le-ai acumulat in 9 luni, indiferent cum a fost alimentatia in timpul sarcinii.

Chiar daca presiunea sociala e mare, chiar daca vezi la televizor vedete ce si-au revenit miraculos la doar o luna dupa nastere, nu uita ca fiecare femeie este diferita si unica.

Lasa corpul sa isi revina in ritmul lui, acorda-i timp de odihna, o doza minima de sport si hrana de calitate si vei fi uimita de rezultatele pe care le vei vedea in oglinda.

3. Renunta la dulciuri

Consumul de energie este mare atunci cand ai grija de un bebelus. Tu esti epuizata si, uneori, tot ce iti doresti este sa infuleci pe nerasuflate o ciocolata mare sau sa dai iama in sertarul cu napolitane si bomboane.

Ar fi bine sa pui frana acestor porniri, pentru ca iti faci rau singura. E normal sa simti ca ai nevoie de ceva dulce, ca sa iti recapeti energia, dar alegerile neinspirate iti pot aduce kilograme in plus si celulita.

Cand simti nevoia acuta de ceva dulce, mananca o banana sau un alt fruct care e pe placul tau. Ba chiar si 2 curmale sau cateva stafide te-ar putea scoate din impas si nu vor dauna siluetei.

Tu ce alte tips&tricks ai, potrivite pentru femeile care vor sa isi revina in forma dupa o sarcina?

sursa foto: shutterstock.com

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.