Ziarul electronic al arădenilor

Ai un business la început de drum? Iată 3 STRATEGII de marketing pe care te poți baza

Atunci când tocmai ai lansat o afacere, te poți simți copleșit de provocările ce continuă să apară. Una dintre cele mai presante probleme al unui startup este promovarea sau crearea unei imagini pe piață pentru interacțiunea cu potențialii noi clienți.

Conform unui studiu din 2016, peste 70% dintre startup-urile europene visau la internaționalizare. Acest lucru evident nu poate fi posibil fără o bună prezență în mediul online atât pe piața locală, cât și în afara ei. Bineînțeles, ca să fie eficiente strategiile tale de marketing nu trebuie să fie neapărat și scumpe.

Îți prezentăm mai jos cele mai bune trei metode prin care îți poți crește business-ul și imaginea, cu costuri reduse și fără bătăi de cap.

1. Marketingul prin social media

Un marketing atent gândit pentru rețelele sociale este un element vital, și în același timp gratuit, de care te poți folosi pentru a-ți crește vizibilitatea și chiar vânzările. Este important să îți creezi conturi pe cele mai importante platforme, precum Facebook, Instagram, LinkedIn, în funcție de specificul afacerii tale.

Înainte de a începe să investești timpul în crearea conținutului, ai grijă să îți definești un stil, o abordare și o serie de valori pe care vrei să le transmiți. În plus, rezervă-ți timp pentru a interacționa cu clienții tăi și asigură-te că ești mereu conectat.

2. Email marketing

Marketingul prin e-mail rămâne una dintre cele mai eficiente strategii de marketing. Atâta timp cât ai o listă bună, alcătuită în mod corect și crescută organic, vei putea vedea rezultatele unui flux constant, dar neinvaziv, de e-mailuri trimise către baza ta de date.

Avantajele aceastei metode?

Costuri reduse: indiferent dacă lucrezi singur sau printr-o agenție, email marketingul va costa mai puțin decât orice alt tip de campanie de publicitate

Rata mare de succes – odată ce ai înțeles corect cum funcționează, email marketingul poate deveni modalitatea ta principală de creștere a vânzărilor

Ușor de măsurat – Cu ajutorul instrumentelor disponibile astzăi este ușor să urmărești exact reacțiile destinatarilor. Cu aceste informații îți va fi ușor apoi să adaptezi sau să modifici strategia de marketing.

3. SMS marketing

Dacă vrei o metodă care să înlocuiască email marketingul sau să vină în completarea acesteia, poți încerca o campanie de sms marketing. Pe măsură ce oamenii devin tot mai atașați de telefoanele mobile, o campanie prin SMS se poate transforma într-o linie directă de comunicare cu clienții tăi. Printre beneficiile acestui tip de marketing menționăm:

– Rata mare de deschidere a mesajelor

– Eficient în promovarea ofertelor, evenimentelor și a noutăților

– Oferă posibilitatea unui call-to-action care să direcționeze destinatarul spre website-ul companiei

– Închide bucla deschisă de marketingul prin e-mail

– Preț accesibil și ROI semnificativ

În general, orice proprietar de afacere este inițial îngrijorat de salariile noilor angajați, de închirierea unui spațiu de birouri, achiziționarea materiilor prime și, în general, de costuri operaționale și de administrative. În această vâltoare de activițăți noi și diverse, antreprenorii tind să plaseze marketingul și comunicarea în plan secund, însă trebuie îți iei toate măsurile pentru a nu face aceleași greșeli.

Ai grijă de imaginea și de brandul tău, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.

sursa foto: shutterstock.com

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.