Site-ul nostru web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți și personaliza experiența și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru web poate include, de asemenea, cookie-uri de la terți precum Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Prin utilizarea site-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Ne-am actualizat Politica de confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe butonul pentru a verifica Politica noastră de confidențialitate.

Securitatea datelor pentru companiile mici și mijlocii: ghid util cu soluții eficiente

Securitatea datelor este crucială pentru companiile mici și mijlocii, deoarece acestea sunt adesea ținta atacatorilor cibernetici și a persoanelor rău intenționate.

Adoptarea tehnologiilor moderne și extinderea muncii hibride aduc numeroase beneficii firmelor, însă totodată le creează și probleme în ceea ce privește siguranța datelor și reputația pe piață.

Implementarea unor soluții eficiente de securitate poate contribui la protejarea informațiilor sensibile, eliminarea incidentelor sau a amenințărilor, asigurarea conformității cu reglementările privind confidențialitatea și consolidarea reputației companiei. Iată câteva metode prin care pot fi evitate ori chiar controlate anumite pericole și atacuri complexe:

Utilizarea soluțiilor antivirus și antimalware

Este important ca firmele mici și mijlocii să investească într-un antivirus cu licență care să poată detecta și bloca rapid aplicațiile third-party fără semnătura digitală autorizată. Toate dispozitivele folosite trebuie să aibă instalate soluții de securitate actualizate, precum software antivirus și antimalware, pentru o protecție optimă.

Implementarea unor sisteme informatice de securitate

Pe lângă sistemele antivirus, se pot utiliza și alte programe pentru securitatea datelor într-o companie. Acestea includ firewalluri bine configurate pentru prevenirea accesului neautorizat la rețea și blocarea traficului nesigur, soluții de detecție a intruziunilor IDS/IPS sau sisteme de tip Data Loss Prevention. De asemenea, sunt indicate și sistemele de management a incidentelor de securitate (SIEM) ori programele de criptare și de pseudonimizare a datelor.

Securizarea conexiunilor la distanță

Organizațiile trebuie să-și evalueze atent datele și să realizeze o analiză IT detaliată pentru a identifica varianta optimă din punct de vedere al securității. Utilizarea unei rețele VPN (Virtual Private Network) este esențială pentru a securiza conexiunile la distanță și a proteja datele în tranzit.

Integrarea programelor de tip ERP

Firmele care folosesc sisteme ERP pentru gestionarea activității, atât în varianta SaaS (închiriere – Software as a Service), cât și în varianta OnPremise, beneficiază de securitate maxima pentru toate datele. Un program ERP modern și bine construit protejează informațiile organizației prin criptarea datelor stocate și în tranzit și oferind funcții precum gestionarea accesului și autentificarea în mai mulți pași.

Accesul pe bază de parolă, dreptul de a utiliza datele conform funcției și rolului, conformitatea cu reglementările GDPR sau alte legi aplicabile, parolele complexe, integrarea cu alte soluții de securitate, cum ar fi sistemele de protecție antivirus și VPN, înregistrarea tuturor activităților în aplicație, monitorizarea lucrurilor suspecte și raportarea lor – sunt câteva dintre măsurile cheie pentru securitatea aplicației ERP.

Crearea unor copii de rezervă

Stabilirea unui plan de backup și disaster recovery reprezintă o cerință esențială pentru companiile mici și mijlocii deoarece le poate proteja datele sensibile în cazul unei pierderi/deteriorări. Crearea copiilor de rezervă permite ca recuperarea să se realizeze rapid, eficient și complet, limitând eventualele daune.

Schimbarea parolelor în mod regulat

Parolele mai puternice pot salva firmele de un potențial atac, mai ales dacă acestea dețin informații valoroase. Totuși, nu este suficient doar managementul parolelor, ci și schimbarea regulată a acestora în interiorul companiei, precum și în rândul utilizatorilor din exterior.

Activarea autentificării cu doi factori

Implementarea multifactor authentication presupune ca o parola să fie utilizată împreuna cu un stick de securitate și un server de autentificare. Astfel, firmele dispun de o securitate mult mai bună, iar angajații pot accesa datele și resursele companiei în siguranță folosind o varietate de dispozitive.

Pregătirea periodică a personalului

Un incident de securitate ce duce la pierderea sau furtul datelor personale ale clienților, ainformațiilor financiare, a datelor de proprietate intelectuală sau a altor detalii sensibile poate întrerupe operațiunile de afaceri. Firmele trebuie să se asigure că angajații sunt instruiți și conștienți de riscurile de securitate, precum phishing, social engineering și atacuri ransomware.

Un atac cibernetic sau o pierdere de date poate duce la pierderi financiare și, mai mult, afectează reputația companiei. Implementarea măsurilor de securitate a datelor ajută la menținerea continuității afacerii și la reducerea riscului de întrerupere a activității. Totodată, companiile care demonstrează un angajament puternic în ceea ce privește siguranța și confidențialitatea sunt mai atractive pentru clienți și parteneri, ceea ce poate duce la o poziție competitivă mai bună pe piață.

sursa foto: pexels.com

By Actualități Arad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Știri similare

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.