Ziarul electronic al arădenilor

Realizarea ultimului segment al centurii municipiului Arad, estimată la 50 milioane euro

Construirea ultimului segment al centurii rutiere a municipiului Arad va costa aproximativ 50 de milioane de euro, conform noilor indicatori tehnico-economici ai proiectului, aprobaţi într-o şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean (CJ) Arad, care a avut loc marţi, în document precizându-se că finanţarea se va face prin fonduri europene nerambursabile.

„Am actualizat costurile estimative ale Centurii de Sud-Est pentru a fi pregătiţi să depunem acest proiect ca să fie finanţat din fonduri europene. Este un proiect foarte important nu doar pentru municipiul şi judeţul Arad, ci şi pentru întreaga regiune. Practic, vom avea o legătură între Valea Mureşului şi autostradă, prin care scoatem traficul greu şi traficul de tranzit din municipiu, prin realizarea centurii ocolitoare complete“, a declarat, într-o conferinţă de presă organizată după şedinţă, preşedintele CJ Arad, Iustin Cionca.

Conform noilor indicatori, valoarea lucrării este estimată la 235.452.998 lei, inclusiv TVA, iar durata de execuţie este de 18 luni.

Centura va avea o lungime de 11 kilometri, un pod peste Mureş în lungime de 1.106 metri, un pasaj peste calea ferată de 138 metri şi şapte intersecţii. Tronsonul va fi iluminat, va avea pistă de biciclete, iar lăţimea carosabilului va fi de 7 metri, la care se adaugă acostamentele şi parapetele.

În luna august, autorităţile judeţene arădene au anunţat că proiectul, care fusese estimat iniţial la suma de 40 de milioane de euro, ar urma să fie finanţat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind semnat şi un protocol în acest sens, în prezenţa premierului Ludovic Orban. Acest protocol rămâne în vigoare, urmând ca gestionarea proiectului şi accesarea fondurilor europene să se facă prin CNAIR.

A fost semnat protocolul pentru realizarea ultimului tronson din centura Aradului

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.