Ziarul electronic al arădenilor

Proprietarii de terenuri refuză accesul muncitorilor la pasajul din Micălaca

Aproximativ 20 de proprietari de terenuri ar refuza accesul muncitorilor pentru efectuarea lucrărilor de relocare a reţelelor de electricitate, astfel încât să poată fi continuată construirea celui de-al doilea pasaj de pe centura municipiului Arad, care ar fi întârziate cu câteva luni din această cauză.

Directorul general al DRDP Timişoara, Cristian Ispravnic, a declarat luni, pentru Agerpres, că relocarea a patru linii de medie tensiune şi a trei de înaltă tensiune, din zona şantierului celui de-al doilea pasaj de pe centura municipiului Arad, este blocată de proprietari de terenuri, care refuză să ofere acces muncitorilor, situaţie ce ar fi condus la întârzierea lucrărilor.

„Există opt proprietari de terenuri în cazul liniilor de medie tensiune şi peste 20 de proprietari în cazul liniilor de înaltă tensiune. Doar patru proprietari au acceptat să semneze documentul notarial prin care oferă dreptul de uz şi servitute, fără care muncitorii nu pot intra pe terenurile private pentru executarea lucrărilor. Cu alte cuvinte, în jur de 20 de proprietari, persoane fizice şi juridice, blochează lucrările de relocare a reţelelor de electricitate“, a declarat Ispravnic.

El a adăugat că, din cauza acestui blocaj, termenul de finalizare a pasajului peste calea ferată va fi prelungit până în toamna anului 2020, deşi mai fusese prelungit până în februarie 2020.

O parte dintre proprietari au primit deja de la autorităţi o înştiinţare asupra faptului că au fost expropriaţi, însă chiar dacă suprafeţele au fost preluate de stat pentru amplasarea instalaţiilor electrice, fără acordul notarial cu privire la dreptul de uz şi servitute, muncitorii nu pot traversa suprafeţele care au rămas în proprietate privată şi nici nu pot desfăşura lucrări pe acestea.

Pe 11 aprilie, ministrul Transporturilor a vizitat şantierul pasajului rutier aflat în construcţie pe centura Aradului, însă a constatat că mobilizarea utilajelor şi muncitorilor este foarte mică.

Reprezentanţii constructorului au motivat mobilizarea slabă prin faptul că este necesară relocarea unor linii de înaltă tensiune şi a unei conducte de apă, dar au spus că există şi unele probleme cu anumite avize necesare sau cu „dreptul de uz şi servitude“, referindu-se la terenuri private din zonă.

Constructorul a recunoscut că sunt întârzieri de şase luni la lucrări, afirmând că noul termen de finalizare a pasajului va fi februarie 2020.

Primul pasaj de pe centura parte din DN 7 a fost dat în folosinţă în toamna anului trecut, investiţia fiind de aproximativ 32 de milioane de lei. Tot în toamnă au fost reluate lucrările la al doilea pasaj, după mai mulţi ani în care au fost sistate, investiţia ridicându-se la peste 25 de milioane de lei.

CITITI SI:

Dorel Căprar: „Fac un apel la cei care au terenuri pe traseul pasajului Micălaca să nu blocheze acest obiectiv“

Sergiu Bîlcea: Incompetenţii au dat în gard cu pasajul din Micălaca

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.