Peste 15.000 de alegători din judeţ, dintre cei 380.033 aflaţi pe liste pentru alegerile de duminică, au actele de identitate expirate, conform datelor Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Arad.
Reprezentanţii instituţiei precizează că datele sunt extrase din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor şi că, pe lângă cei cu documentele expirate, mai sunt în evidenţe câteva mii de adolescenţi care au împlinit 14 ani, dar nu şi-au solicitat încă primul act de identitate.
Astfel, în judeţ figurează în total 19.992 de persoane care nu au solicitat eliberarea actului de identitate în termenul legal. Dintre acestea, 15.339 de persoane sunt adulţi cu actele expirate, iar 4.653 sunt tineri care au împlinit vârsta legată (14 ani) pentru eliberarea primului act de identitate, dar nu au solicitat acest lucru.
„În acest context, ţinând seama de cele menţionate, invităm cetăţenii aflaţi în aceste situaţii să se adreseze Serviciilor publice locale de evidenţă a persoanelor pe raza cărora îşi au domiciliul, fie pentru preschimbarea actelor de identitate, fie pentru solicitarea eliberării primului act de identitate. Menţionăm acest lucru pentru faptul că în scurt timp se vor desfăşura alegerile pentru Preşedintele României şi alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor”, a transmis instituţia.
Toate serviciile de evidenţă a persoanelor vor fi deschise în cele trei duminici în care au loc alegeri, dar şi în sâmbetele de dinainte, respectiv în weekend-urile 23 – 24 noiembrie, 30 noiembrie – 1 decembrie şi 7 – 8 decembrie.
Birourile acestor servicii se găsesc în localităţile Arad, Chişineu-Criş, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sântana, Sebiş, Beliu, Gurahonţ, Săvârşin, Socodor, Şiria, Târnova, Vinga, Vârfurile, Vladimirescu şi Ghioroc.
În judeţul Arad sunt aşteptaţi la urne 380.033 de alegători, pentru care au fost organizate 440 de secţii de votare, dintre care 115 în municipiul Arad.
Documentele pe care cetățenii trebuie să le prezinte în susţinerea cererii pentru eliberarea actului de identitate, sunt:
Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;
Certificatul de naştere, original;
Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original;
Certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original; dacă cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
Certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, în original;
Extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original; extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic;
Documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate, respectiv 7 lei pentru cartea de identitate și 1 leu pentru cartea provizorie de identitate.
În cazul persoanelor care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii care, potrivit legii, reprezintă documente de identitate, însă acestea nu constituie și documente de călătorie.