Ziarul electronic al arădenilor

Iulius Cezar și marketingul online de astăzi

Oameni talentați în domeniul marketingului sunt destul de rari, însă geniile în marketing apar foarte rar. De-a lungul istoriei există o serie de persoane care au schimbat complet modul de a face marketing, adică de a convinge clienții să cumpere un produs sau un serviciu, creând concepte complet noi sau ducând la bun sfârșit ideile bune.

Astăzi, una dintre cele mai accesibile, interesante și eficiente forme de publicitate este considerată advertorialul. Cine s-ar gândi însă că advertorialul își găsește originea în timpul Imperiului Roman, iar „inventatorul” lui este chiar unul dintre marii împărați romani. Dar să o luăm cu începutul.

Ce este un advertorial

Termenul advertorial este un cuvânt compus format din cuvintele englezești „advertising” („reclamă”) și „editorial”. Prin urmare, este un amestec de conținut publicitar plus o contribuție editorială. Marele avantaj al acestei forme de marketing este că cititorul nu reușește adesea să recunoască conținutul drept publicitate și, prin urmare, îl consideră la fel de credibil ca un articol editorial. Atunci când este folosit în mod corespunzător, un advertorial poate ajuta la transformarea firmei promovate într-un adevărat lider.

Potrivit wikipedia, advertorialele diferă de reclamele tradiționale prin faptul că sunt concepute pentru a arăta la fel ca articolele care apar în publicație. În publicațiile tipărite și cele online, advertorialul este scris, de obicei, astfel încât să semene cu un articol obiectiv și conceput pentru a arăta exact ca o știre obiectivă și independentă. În televiziune, este similar cu o prezentare informativă scurtă a unor produse sau servicii.

Acestea pot fi fie sub forma unei reclame de televiziune, fie ca un segment al unui talk-show sau al unei emisiuni de divertisment. În radio, acestea pot lua forma unei reclame radio sau o discuție între crainic și reprezentantul unei firme.

În ultimii ani, advertorialul a devenit extrem de important în marketingul online. Mai exact, orice firmă trebuie să fie conștientă de importanța vizibilității sale în mediul online.

Dacă site-ul firmei tale nu este suficient de vizibil, vei pierde potențiali clienți. Plecând de la această premisă, există agenții SEO care se ocupă ca site-ul unei firme sau paginile web să fie cât mai vizibile. Mai exact, să apară printre primele rezultate pe Google, atunci când cineva caută un cuvânt care are legătură cu domeniul de activitate al firmei tale sau produsele pe care firma ta le vinde.

Una dintre cele mai bune soluții este apelarea la advertoriale și la link building. Avantajul acestei metode este că aduce trafic, public țintă de la alte site-uri care sunt relevante, unde sunt publicate advertorialele, mărind astfel șansele ca să crească vânzările și pentru site-ul tău.

Cuvântul „advertorial” datează din anul 1946, însă ideea unui astfel de material promoțional datează de mult mai mulți ani. Se pare că primul care ar fi inventat „advertorialul”, fără a fi cu adevărat conștient de asta, a fost Iulius Cezar.

Sigur că advertorialul este un articol publicitar care se confundă cu o știre obișnuită, dar care are rolul secret de a promova un produs. Este o modalitate obișnuită pentru companiile de marketing de a încerca să-și transmită mesajul fără a fi forțați să facă față unor concepte greoaie precum acuratețea și onestitatea.

Când Iulius Cezar era plecat în Galia (Franța de astăzi), anul 476 î.Hr., dușmanii săi din Roma erau ocupați să-i știrbească reputația. Așa că a inventat advertorialul. Cezar a început să trimită rapoarte la Roma în care vorbea despre progresele sale, aparent pentru a informa oamenii. În realitate, împăratul roman voia să se asigure că toată lumea știa despre victoriile sale, iar lucrurile au funcționat.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.