Site-ul nostru web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți și personaliza experiența și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru web poate include, de asemenea, cookie-uri de la terți precum Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Prin utilizarea site-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Ne-am actualizat Politica de confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe butonul pentru a verifica Politica noastră de confidențialitate.

Acţiuni din perioada cuponiadei din anii ’90, pretext pentru o campanie de fraudă prin apeluri telefonice

Campania de fraudă prin apeluri telefonice din partea unor infractori care spun că sunt reprezentanţi ai Bursei de Valori sau ai SIF Muntenia continuă, aceştia folosind drept pretext presupuse acţiuni vechi pe care victima le-ar deţine din perioada cuponiadei din anii ’90, dar despre care a uitat, avertizează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC).

Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a DNSC, seria de tentative de fraudă se foloseşte de vishing (apeluri telefonice de phishing) pentru a convinge utilizatorii români să partajeze atacatorilor date cu caracter sensibil, în special date bancare.

Astfel, atacatorii apelează victima, pretinzând că sunt din partea SIF Muntenia sau a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) şi folosesc drept pretext al apelului presupuse acţiuni vechi pe care victima le-ar deţine din perioada cuponiadei din anii ’90, dar despre care a uitat.

Atacatorii susţin că aceste acţiuni s-au apreciat foarte mult ca valoare, însă pentru a le vinde şi a încasa sumele respective, victima trebuie să urmeze un proces la îndrumarea atacatorului. Bineînţeles, în realitate nu există aceste acţiuni, iar atacatorii cer victimei să instaleze pe dispozitiv anumite aplicaţii false, care folosesc identitatea vizuală a entităţilor impersonate şi care au ca scop prejudicierea financiară a acesteia.

În acest context, DNSC face următoarele recomandări: să nu fie instalate aplicaţii sau programe la solicitarea apelanţilor, în special dacă se cere acest lucru în regim de urgenţă şi cu explicaţii vagi; să nu fie furnizate niciodată telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare sau de carduri bancare), în urma unor apeluri suspecte, chiar dacă par a proveni de la instituţii de încredere; să se verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituţie, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă se solicită date cu caracter sensibil; să se raporteze astfel de apeluri către organizaţia a cărei identitate este folosită pentru a atrage atenţia cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de iniţiative frauduloase.

„În cazul în care aţi furnizat date de card, sesizaţi imediat banca, iar dacă aţi fost păgubit depuneţi o plângere la Poliţie (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) şi notificaţi DNSC (telefon 1911 sau platforma PNRISC: https://pnrisc.dnsc.ro/)”, sfătuiesc reprezentanţii DNSC.

By Actualități Arad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Știri similare

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.