Site-ul nostru web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți și personaliza experiența și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru web poate include, de asemenea, cookie-uri de la terți precum Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Prin utilizarea site-ului, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Ne-am actualizat Politica de confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe butonul pentru a verifica Politica noastră de confidențialitate.

A fost inaugurată centura de est a municipiului Arad

Ultimul tronson al inelului de centură al municipiului Arad, un proiect strategic pentru mobilitatea și dezvoltarea județului, a fost inaugurat luni, valoarea  actualizată a investiției fiind estimată la 450 de milioane de lei.

Proiectul reprezintă o premieră în România, fiind realizat printr-un parteneriat între o administrație locală, Consiliul Județean Arad și Ministerul Transporturilor, prin CNAIR. Acest tronson include un pod peste râul Mureș și un pasaj peste calea ferată Arad – Timișoara.

„Astăzi este o zi de sărbătoare. Nu se întâmplă des ca într-un județ să se construiască un pod. Trăim vremuri care ne scindează, ne împart în tabere, cresc distanța dintre noi. Într-un astfel de context, Consiliul Județean Arad, cu sprijinul partenerilor noștri din Capitală, din Ministerul Transporturilor și CNAIR, a construit o punte de legătură, un pod care unește, și nu doar la propriu, ci și la figurat: unește malurile Mureșului, unește Fântânele și Vladimirescu printr-o scurtătură, dar în același timp unește și destinele celor care, aflați pe cele două părți ale râului, se priveau de departe pentru că nu aveau un drum care să îi unească”, a declarant Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Conform autorităților, construcția acestui tronson, care cuprinde un pod peste Mureș și un pasaj rutier, are o semnificație economică și socială majoră, contribuind la decongestionarea traficului în municipiul Arad, prin devierea circulației de tranzit, îmbunătățirea mobilității între provinciile istorice Banat și Crișana, reducerea poluării și a nivelului de zgomot în zonele rezidențiale, scurtarea timpului de deplasare și diminuarea consumului de combustibil.

Toate etapele proiectului au fost finanțate prin Programul Transport 2021-2027.

„Fiecare dintre aceste proiecte – fie că vorbim de poduri, pasaje sau drumuri – este o dovadă că fondurile europene sunt un motor al dezvoltării. Aradul continuă să fie un exemplu în atragerea și utilizarea eficientă a acestor resurse”, a declarat Iustin Cionca.

Proiectul a fost realizat de compania PORR, care a finalizat lucrările în decembrie 2024, deși termenul de predare era stabilit pentru aprilie 2025.

„Proiectul a fost posibil datorită fondurilor europene, dar și a excedentului bugetar al Consiliului Județean, care a acoperit sincopele de finanțare până la deblocarea sumelor de la Ministerul Transporturilor. Acest model de parteneriat poate inspira și alte administrații din țară. Este un proiect realizat în premieră în România, într-un parteneriat între Consiliul Județean și Ministerul Transporturilor, prin CNAIR. Le sunt recunoscător tuturor celor care au lucrat la succesul acestei investiții, la Arad sau la București. Odată în plus, le mulțumesc profesioniștilor de la PORR și celor cu care au colaborat pentru finalizarea lucrării cu mult înainte de termen”.

Cheile simbolice ale acestui tronson au fost predate primarilor comunelor Vladimirescu și Fântânele, simbolizând unirea Banatului și Crișanei, printr-o infrastructură modernă și funcțională.

„Acest proiect nu este doar despre drumuri și poduri. Este despre conectare, colaborare și viitorul județului nostru. Aradul rămâne un lider al dezvoltării regionale și un exemplu de implicare administrativă eficientă”, a concluzionat Iustin Cionca.

Prezent la eveniment, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Adrian Foghiș, a vorbit despre colaborarea dintre Minister și autoritățile locale și județene din Arad. „A fost o activitate de pionierat, pentru că, dintre cele 108 de parteneriate care există între Minister și autoritățile locale, astăzi s-a finalizat primul proiect de asemenea anvergură, un proiect care aduce creșterea calității vieții pentru locuitori. Ne asumăm ca împreună să continuăm în următoarea etapă, și aici vorbim despre legătura varianta ocolitoare nord-est, centura Vladimirescu-Zimandcuz, un moment de maturitate care duce spre continuarea proiectului finalizat azi”, a spus Adrian Foghiș.

Centura de sud-est a municipiului a fost un proiect demarat la momentul la care primar al municipiului Arad a fost actualul europarlamentar Gheorghe Falcă.

Centura de 11 kilometri asigură legătura între DN 69 Arad – Timişoara şi DN 7 Arad – Deva, dar şi racordarea la autostrada A1. Proiectul cuprinde un pod peste Mureş şi un pasaj peste calea ferată, cinci sensuri giratorii, o pistă de biciclete de 7,2 kilometri şi staţii pentru mijloace de transport în comun.

Contractul pentru proiectarea tehnică şi execuţia lucrării a fost semnat în octombrie 2022, în prezenţa premierului de atunci, Nicolae Ciucă.

By Actualități Arad

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Știri similare

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.