Ziarul electronic al arădenilor

Trenurile Regiotrans nu mai circulă în județul Arad

regiotransTrenurile Regiotrans nu vor mai circula pe rutele din județul Arad, deoarece compania a rămas fără certificatul de siguranţă, după ce Autoritatea de Siguranţă Feroviară a descoperit că o parte dintre trenuri au probleme tehnice.

Trenurile operate de Regiotrans nu mai circulă din data de 17 martie.

„Vă informăm faptul că urmare adresei nr.2120/294/16.03.2015 emisă de A.S.F.R.,  Regiotrans SRL  este obligată să întrerupă  activitatea  de transport feroviar de călători, începând cu data de 17.03.2015 şi până la o dată pe care o vom comunica în timp util. Vă asigurăm că întreprindem toate diligenţele necesare în vederea înlăturării acestui  inconvenient. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat. Conducerea SC Regiotrans SRL”, se menţionează în anunţ postat pe site-ul companiei.

În judeţul Arad, Regiotrans operează pe rutele Arad-Valcani, Arad-Nădlac, Ineu-Cermei, Arad-Gurahonţ şi Arad-Grăniceri.

Garniturile de tren ale Regiotrans sunt fabricate în Franţa, în anii ‘60-‘70, şi au fost cumpărate după ce căile ferate franceze le-au retras din circulaţie.

Compania are două soluţii ca să-şi reia activitatea: ori repară vagoanele, ori le sigilează şi nu le mai foloseşte niciodată.

Compania Regiotrans a fost înființată în 2005 și şi-a extins activitatea, ajungând să deţină 15% la sută din piaţă, cu 50 de rute pe zi.

În urmă cu aproximativ o lună, unul dintre proprietarii Regiotrans, Iorgu Ganea, a fost arestat preventiv. El este acuzat că, împreună cu partenerul său, ar fi dat mită mai multor oficiali ai Ministerului Transporturilor şi ai companiei de stat CFR Călători pentru a obţine cât mai multe rute.

comentarii

One Comment

  • DOROBANTU DISTRUGE SI REGIOTRANS ?

    “Comana Ctin era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare. Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana. Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor. Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu. Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.