Ziarul electronic al arădenilor

Economic

Topul celor mai valoroase zece branduri româneşti

Economic
Dacia este cel mai valoros brand românesc, cu o valoare de 1,2 miliarde euro, iar Dedeman, cu o valoare de 206 milioane euro, este cel mai valoros brand cu acţionariat 100% românesc, relevă raportul Brand Finance România 50. Brandul auto Dacia este cel mai valoros brand românesc în 2017, şi de altfel singurul care depăşeşte un miliard de euro. „Dacia este un brand solid, popular, şi a fost practic singurul brand auto care putea fi cumpărat în România până în 1989. Preluarea de către Renault în 1999 a marcat un reviriment al brandului, iar astăzi Dacia este al doilea brand din portofoliul Renault ca vânzări, cu 90% din producţie vândută în 34 de ţări”, arată studiul. În privinţa industriilor prezente în clasament, în afară de categoria “auto” care este cu totul singulară, sectorul de ret

Munca la distanţă. Avantaje, beneficii şi dezavantaje

Economic
Munca de la distanţă are avantajul reducerii de cheltuieli pentru angajator, dar prezintă lipsa de control asupra angajatului, în timp ce comoditatea şi timpul economisit reprezintă beneficii din perspectiva angajaţilor, a declarat, pentru Mediafax, Raluca Peneş, coordonator de resurse umane. Pentru angajat, avatantajele unui contract de tip teleworking sau muncă la distanţă sunt reprezentate de timpul economisit şi comoditatea pe care o oferă mediul ales pentru lucru. Dezavantajul acestui contract de muncă vizează comunicarea, absenţa din mediul în care se creează cultura organizaţiei şi tendinţa de a avea alte activităţi în timpul zilei. „De partea angajatului, avantajul este, în primul rând, economisirea timpului pe care îl petrece pe drum până la birou. În momentul în care face o oră

În România s-au înfiinţat 93.851 de firme în primele şapte luni

Economic
Românii au înfiinţat, în primele şapte luni din acest an, 93.851 de companii noi, în creştere cu 36,64% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, în special ca urmare a creşterii cu 45,1% a înregistrării de societăţi cu răspundere limitată (SRL), arată statisticile publicate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). În perioada ianuarie-iulie 2016, în România au fost înregistrate 68.685 de firme noi. În primele şapte luni ale acestui an, numărul de SRL-uri noi a crescut cu 45,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, la 67.920, potrivit ONRC. SRL-urile reprezintă 72,3% din totalul înregistrărilor de firme noi în perioada ianuarie-iulie 2017. Numărul de PFA-uri nou înregistrate a crescut cu 11,2% în primele şapte luni din acest an, la 15.346, după o scădere în 2016. Reducerea din 2016

Magazin IT online sau clasic?

Economic
In ultimii ani, magazinele online de produse IT au devenit foarte numeroase, numarul lor crescand an de an in detrimentul magazinelor clasice, care comercializeaza acelasi gen de produse. Magazinele online au aparut la sfarsitul anilor ‘90, astazi acestea fiind de ordinul miilor. Important este ca din concurenta aceasta acerba, atat intre magazinele online, cat si intre acestea si cele clasice, sa iasa multumit pana la urma clientul. Sa nu uitam ca fara clienti, atat magazinele online cat si cele clasice s-ar desfiinta extrem de repede, practic afacerile acestora fiind bazate pe acestia. Intrebarea care se pune este: magazin clasic sau online? Cumparatorii ar fi interesati sa afle pe scurt care sunt avantajele unui magazin clasic si ale unui magazin online. In primul rand, trebuie tinut

Tranzacţiile cu mașini second-hand au crescut în primele 6 luni

Economic
Tranzacţiile cu maşini second-hand au avut un avans de 130%, înmatriculările de maşini noi au crescut cu 27%, iar cele de maşini second-hand din import au urcat cu 86%, depăşind 250.000 de unităţi în primul semestru din 2017, în România, conform unei analize publicate luni de Autovit.ro. „Programul Rabla a început în luna mai şi îşi va face simţite efectele şi în următoarele luni, astfel că piaţa poate încheia anul cu peste 110.000 maşini noi. De asemenea, numărul maşinilor second-hand din import înmatriculate a fost în mod constant mare în cele cinci luni de după eliminarea timbrului de mediu, media lunară fiind de 47.000 de maşini. În acest ritm, piaţa maşinilor second-hand din import poate trece de 500.000 de unităţi, la fel şi sectorul reînmatriculărilor”, a declarat Cristian Cojocaru

Cele mai amuzante nume de firme din România

Economic
Micii antrepenori români dau dovadă de multă imaginaţie atunci când îşi aleg denumirile societăţilor cu care speră să aibă succes pe piaţă. Alegerea numelui firmei este legată de obicei de domeniul de activitate sau de diferite combinaţii ale numelor celor care administrază afacerile. Sunt însă mulţi afacerişti care încearcă să iasă în evidenţă cu denumiri atipice, amuzante care le trădează pasiunile, aspiraţiile, dar şi nivelul de cultură. În evidenţele Registrului Comerţului Român sunt mii de firme al căror nume te fac să zâmbeşti, denumiri care nu au nicio legătură cu domeniul în care prestează activitatea. SC Usturoi cu Mămăligă Production SRL Este o societate din Bucureşti, administrată de doi actori de comedie, care au povestit că au ales numele firmei după o întâmplare din copil

Falcă: Aradul se confruntă cu un deficit foarte mare de forță de muncă

Actualitati, Economic
Primarul Gheorghe Falcă susține că Aradul se confruntă cu un deficit „foarte mare“ de forță de muncă, iar firmele sunt nevoite să aducă muncitori din alte judeșe sau din Ungaria, însă acest proces ar putea fi stopat din cauza unor măsuri fiscale anunţate de Guvern. Falcă a spus, sâmbătă, într-o conferință de presă organizată la sediul filialei locale a PNL, că în Arad lucrează oameni din Ungaria, care fac naveta în fiecare zi. „Am adus oameni din judeţe din România, cum ar fi 1.500 de muncitori din Vaslui, Teleorman şi Gorj, ceea ce arată că am înţeles ce însemană dezvoltarea, dar unele măsuri ale PSD ne pot opri din parcurs. Aşa cum ştiţi, Aradul este pe locul cinci la nivel naţional privind exporturile, la competitivitate este pe locul patru, în permanenţă am avut creştere economică, d

Tronson din linia de cale ferată Simeria – Curtici, reabilitat

Actualitati, Economic
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a semnat autorizaţia de construire pentru reabilitarea liniei de cale ferată Simeria – Curtici – Frontieră, parte componentă a Coridorului IV Pan European, tronsonul cuprins între km 614– km 470 (Simeria), a anunţat Ministerul Transporturilor. Coridorul IV Pan-European, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între oraşele germane Dresda şi Nurnberg şi metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România şi Bulgaria. Porţiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, judeţul Arad, şi Constanţa, pe traseul Curtici-Arad-Simeria-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa. Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Simeria – Curtici – Frontieră parte componentă a Coridorului I

Datoria externă a României a crescut

Economic
Datoria externă a României, care include atât împrumuturile statului din străinătate, cât şi datoriile entităţilor private, a crescut în primele cinci luni din acest an cu 1,876 miliarde euro faţă de finalul anului trecut, la 94,253 miliarde euro, un nou nivel maxim din decembrie 2014, în special ca urmare a majorării datoriei publice, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR). La finalul anului 2014, datoria externă totală a României a fost de 94,744 miliarde euro, din care datoria publică era 32,833 miliarde euro. La finalul anului 2016, datoria externă totală a României a fost de 92,377 miliarde euro, la sfârşitul lunii februarie, nivelul era de 92,753 miliarde euro, la finalul lunii martie, nivelul era de 93,192 miliarde euro, iar la finalul lunii aprilie a ajuns

4 indicii că business-ul tău are nevoie de un magazin online!

Economic
Comertul online este in plina dezvoltare in Romania, iar studiile demonstreaza ca tot mai multi oameni apeleaza la magazinele virtuale pentru a-si face cumparaturile. Fara indoiala, motivele lor sunt diverse: in timp ce unii nu au timpul necesar pentru a colinda din magazin in magazin, altii constata ca oferta este mult mai variata si preturile, de cele mai multe ori, mai accesibile. De aceea, avand in vedere ca e-commerce-ul creste de la zi la zi, fiecare antreprenor ar trebui sa aiba in vedere dezvoltarea unui magazin online. Fara indoiala, fiecare manager isi conduce afacerea asa cum stie mai bine, iar deciziile ii apartin. Insa orice antreprenor trebuie sa fie constient de evolutia cunoscuta de comert odata cu accesul la Internet si sa intrepreteze corespunzator semnalele date de cl...