Ziarul electronic al arădenilor

Pista de biciclete din zona Pădurii Ceala se surpă

O pistă de biciclete construită pe un dig din zona Pădurii Ceala din Arad, în cadrul unui proiect finanţat cu 5,5 milioane de lei de bugetul municipal, este foarte degradată la doi ani de la inaugurare, având crăpături mari pe o distanţă de peste trei kilometri, unde pare că se surpă.

În timp ce bicicliştii arădeni reclamă lucrări de proastă calitate încă de la darea în folosinţă, constructorul susţine că digul provoacă ruperea asfaltului pentru că nu s-a prevăzut o fundaţie, iar Primăria Arad susţine că va cere firmei să facă reparaţiile în baza garanţiei care nu a expirat.

În primăvara anului 2016, Primăria Arad a inaugurat pista de biciclete de 12,5 kilometri care leagă cel mai mare cartier din oraş, Micălaca, de Pădurea Ceala, aflată la periferie, lângă aeroport. Traseul este foarte utilizat şi pentru că leagă cartiere mari (Micălaca de Alfa) şi trece prin centrul oraşului, însă imediat după inaugurare au existat numeroase critici ale arădenilor privind calitatea lucrărilor.

Bicicliştii au constatat că prin asfalt cresc buruieni, sau că apar fisuri şi crăpături, dar au remarcat şi calitatea slabă a marcajelor, pentru că vopseaua se ştergea rapid. De asemenea, arădenii au criticat faptul că marginile pistei sunt trasate strâmb pe lungimi mari, ori că pistele nu sunt întreţinute şi sunt cuprinse de buruienile care cresc pe margini.

În ultimele săptămâni, arădenii au remarcat că un segment de peste trei kilometri al pistei, aflat pe digul paralel cu Pădurea Ceala, s-a degradat accentuat. Pe toată lungimea de pe dig există fisuri, însă pe aproximativ doi kilometri acestea au devenit crăpături largi, iar în unele locuri, pista pare că se surpă.

Reprezentanţii firmei care câştigase licitaţia şi a executat lucrările la pistă dau vina pe teren, afirmând că digul ”lucrează” şi apar deplasări de pământ, care antrenează şi asfaltul.

„Consider că era invevitabil să se întâmple asta, pentru că digul, când plouă foarte mult, se umflă, iar când pierde apa, se contractă. Cum pista nu are fundaţia unui drum, apar fisurile în asfalt”, a declarat, pentru News.ro, Ioan Faur, managerul firmei constructoare.

Faur a spus că se vor face reparaţii, dar a precizat că singura soluţie pentru ca pe viitor să nu mai apară probleme o reprezintă fundarea pistei, ceea ce ar presupune investiţii suplimentarea din partea municipalităţii.

Degradarea pistei are loc chiar în perioada de garanţie oferită de constructor, astfel că purtătorul de cuvânt al Primăriei, Ralu Cotrău, a declarat că reparaţiile se vor face pe cheltuiala firmei.

„Având în vedere faptul că perioada de garanţie a acestei lucrări nu a expirat, remedierea defectelor apărute se va face pe cheltuiala constructorului. Vom dispune o analiză în teren a situaţie, iar apoi se va lua legătura cu firma care a executa lucrările în zona respectivă”, a spus Cotrău.

sursa: News.ro

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.