Ziarul electronic al arădenilor

Şcoala profesională de genii

De vreo lună tot urmăresc dezbaterile pe tema educaţiei. Opiniile pro şi contra, mai mult contra, mă lasă rece, din moment ce întrezăresc o luptă sindicală în toate aceste demersuri.

Teofil Grădinaru

Problema cronică din educaţie nu e cea a nivelului de salarizare, nici a condiţiilor în care învaţă elevii, ci însăşi în ceea ce învaţă! Cred că avem cea mai stufoasă curiculă şcolară din întreaga Europă, başca jumate din Africa. Pentru a fi eminenţi, elevii români trebuie să-şi dedice şcolii şi activităţilor adiacente acesteia (teme, învăţat, lectură, lucru manual etc.) circa 10 ore pe zi.

O medie care include şi perioada vacanţelor, a sâmbetelor şi duminicilor şi/sau a altor sărbători legale. Altfel, numărul orelor destinate studiului într-o zi normală de şcoală ajunge la 14. Dacă punem la socoată un minim de 7 ore, necesarul de somn pentru ca un copil să se dezvolte în parametri normali, ne mai rămân trei ore pentru igienă personală, deplasarea la şi de la şcoală, cele trei mese zilnice. Timp pentru televizor, internet sau joacă nu prea mai este. Şi, în ciuda acestui program draconic, s-ar putea să nu fie chiar eminenţi, dacă nu au inteligenţa un pic peste medie.

Bun, şi cu ceilalţi ce facem? Vom avea tinichigii citiţi, agricultori care ştiu pe de rost denumirea ştiinţifică la tot ceea ce plantează, ingineri de automotive care recită din Bacovia şi Esenin ş.a.m.d. Dar care, în schimb, nu vor găsi în stufoasa materie absorbită cum se joacă şotron, ‘scunsa sau cum se merge cu biţiglu.

Vom avea o mare masă de oameni care ştiu câte ceva din foarte multe domenii, dar care nu va excela în vreun domeniu anume. Vom avea o peliculă de genii de care România nu va profita pentru că aceştia sunt destinaţi exportului. Suntem prea săraci pentru a ne păstra geniile!!!

Şi-atunci? Pentru ce le furăm copilăria copiilor noştri? Pentru ce turnăm informaţii cu de-a sila în ei? Qui prodest? Nu spun să fim o naţie proastă, dar asta devenim… OTV, Taraf TV, Can-can, manele, Becali şi alte astfel de «ingrediente» ne arată că şcoala multă nu-şi arată efectele. Sau, dimpotrivă, astea sunt efectele unei curicule stufoase…

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.