Ziarul electronic al arădenilor

Cercetare privind evenimentele cultural-artistice locale

oameniUn raport privind modul în care arădenii își petrec timpul liber și ce preferințe cultural-artistice au va fi publicat luna viitoare, acest document urmând să fie folosit la elaborarea Strategiei Culturale a Municipiului Arad pentru perioada 2015-2030.

Centrul Municipal de Cultură Arad a anunțat că se continuă procesul de elaborare consultativă a Strategiei Culturale a Municipiului Arad pentru perioada 2015-2030, primul raport public urmând să fie publicat și adus în atenția arădenilor în luna iunie.

„Plecând de la rezultatele exercițiului de Mapare a Resurselor Culturale, ce a urmărit identificarea detaliată a contextului din mediul cultural local, etapă a doua a procesului vizează sondarea atitudinii și părerii publicului arădean, dar și a practicilor de consum și participare culturală. Pe larg, este vorba de un sondaj, realizat pe un eșantion reprezentativ, privind modalitățile de petrecere a timpului liber, consumul cultural – înțeles într-un sens foarte larg – și de participare și practici culturale ale locuitorilor orașului Arad“, se menționează într-un comunicat al Centrului Municipal de Cultură Arad.

Conform sursei citate, acest sondaj își propune, pe de altă parte, și cercetarea modului în care sunt percepute acțiunile, organizațiile și evenimentele cultural-artistice locale și oportunitățile pe care le oferă orașul.

Astfel, Barometrul de Consum Cultural, care va fi publicat de Centrul Municipal de Cultură Arad în luna iunie, va încerca să răspundă la câteva întrebări „vitale“ legate de consumul cultural și atitudinea populației față de acesta.

„Diagnosticul oferit de acest barometru este completat de un proces consultativ care a demarat la începutul lunii mai și va continua în următoarele luni printr-o serie de focus grupuri și ateliere cu participarea a numeroși reprezentanți ai sectorului cultural arădean – de la artiști și creatori la experți din domeniul cultural/artistic, manageri de instituții culturale publice și organizații și inițiative culturale private, dar și consumatori de artă. Un prim document strategic va fi supus spre consultare și dezbatere publică la începutul lunii septembrie“, se mai arată în comunicatul de presă.

Procesul de elaborare participativă a strategiei culturale a municipiului Arad este coordonat de Asociația Film ETC. Realizarea Barometrului de Consum Cultural este condusă de Adrian Hatos, doctor în sociologie și profesor al departamentului de Sociologie-Asistență Socială al Universității din Oradea.

Adrian Hatos este instructor la Școala doctorală a Center for Higher Education Research and Development (Universitatea din Debrecen) și derulează, de asemenea, o extinsă activitate de expertiză în conceperea și realizarea unor studii și cercetari sociologice la nivel național și internațional, au informat reprezentanții Centrului Municipal de Cultură Arad.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.