Ziarul electronic al arădenilor

Când vor fi gata pasajele de pe centura Aradului

pasajNoul termen de finalizare a lucrărilor la pasajul rutier peste liniile de cale ferată din zona CET Arad este luna mai 2015, iar pentru pasajul peste linia de cale ferată Arad-București nu poate fi estimată o dată de finalizare.

Deputatul Flavius Măduţa a adresat câteva întrebări directorului CNADNR, Narcis Neaga, cu privire la o serie de investiţii de interes pentru judeţul Arad.

„Am dorit să obţin un răspuns oficial legat de situaţia celor două pasaje de pe centura Aradului şi de lucrările la DN 7. Din păcate, în privinţa pasajelor, aşa cum se poate observa din răspunsul CNADNR, suntem tributari modului în care au fost alocate aceste lucrări în timpul guvernării PDL, unor firme care nu pot sau nu doresc să lucreze. Deşi sunt bani alocaţi, problemele juridice împiedică derularea lucrărilor în ritm normal. Pentru pasajul din Micălaca contractul este reziliat şi se reia procedura de licitaţie. La pasajul de la CET, firma care a câştigat licitaţia intră în penalizări pentru întârziere. În ceea ce priveşte starea proastă a DN 7, există promisiunea CNADNR de a interveni pentru reparaţii cu mixtură asfaltică de îndată ce se încălzeşte vremea”, a spus deputatul Flavius Măduţa.

În răspunsul CNADNR la întrebările deputatului Flavius Măduţa se menționează că pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad, peste liniile CF Brad-Oradea-CF Curtici-DJ 709B, este realizat în proporție de 62,0%.

„Deoarece termenul de finalizare al lucrărilor era data de 27 august 2014, constructorul neîncadrându-se în aceste termen, începând cu data de 28 august 2014 constructorul se află sub incidenţa aplicării penalităţilor de întârziere, conform prevederilor contractuale. Termenul de finalizare al lucrărilor asumat de constructor este 31 mai 2015“, se menționează în răspunsul CNADNR.

De asemenea, CNADNR susține că pasajul denivelat pe centura de ocolire Arad, (DN 7 Km 540+248), peste CF Arad-Bucureşti, este realizat în proporție de 25,2%.

„Contractul de lucrări este realizat cu data de 28 noiembrie 2014. În cursul trimestrului I se va demara procedura de achiziţie publică pentru elaborare expertiză tehnică în vederea stabilirii lucrărilor rămase de executat, urmând ca dupa finalizarea acesteia să se demareze achiziţia de lucrări. În consecinţă, la această dată nu putem estima o dată a finalizării lucrărilor la acest obiectiv“, se arată în răspunsul CNADNR.

Plombări cu mixtură asfaltică pe DN 7

Referitor la starea DN 7, CNADNR a transmis că „ultima lucrare de reabilitare a drumului naţional s-a derulat pe perioada 2007-2009 de S.C. Spedition UMB S.R.L Bacău în baza contractului de reabilitare «Consolidare DN 7 Km 352+000 – Km 596+630, Orăştie – Nădlac». În prezent, întreţinerea sectoarelor de drum menţionate se efectuează de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara prin antreprenorii activităţii de întreţinere curentă atât pe timp de iarnă cât şi pe timp de vară, prin programe de întreţinere curentă specifice fiecărui sezon.

Referitor la defecţiunile semnalate, menţionăm faptul că, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara execută lucrări de reparaţii cu mixtură stocabilă specifice sezonului rece prin antreprenorii activităţii de întreţinere curentă pe timp de iarnă. Aceste lucrări au caracter provizoriu, urmând ca, la încheierea sezonului rece, aceste sectoare să fie refăcute prin execuţie de lucrări de plombări gropi cu mixtură asfaltică”, au menționat reprezentanții CNADNR.

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.