Ziarul electronic al arădenilor

Bugetul Aradului pentru 2015, din nou la vot

OLYMPUS DIGITAL CAMERABugetul general de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2015 va fi supus votului, vineri, într-o şedinţă a Consiliului Local Municipal, după ce, săptămâna trecută, votul pentru proiectul de hotărâre a fost amânat.

Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a anunţat că a primit de la Trezorerie un document conform căruia „plafonul a fost repartizat în condiţiile agreate de municipalitate“.

„Deşi era atribuţia Prefecturii să echilibreze plafonul cu bugetele locale, am constatat reaua voinţă a Prefecturii şi, de aceea, astăzi (n.r. luni) i-am chemat pe cei de la Finanţe la Primărie. După ce am vorbit la Ministerul Finanţelor, pot spune că soluţia a fost în mâna Prefecturii, iar cei de la Finanţe o ştiau, doar că ordinul pentru a îndeplini această soluţie trebuia să vină de la Prefectură. Cei de la Finanţe ne-au explicat procedura pe care trebuie s-o facem. În acest moment, dacă cei de la Finanţe îşi respectă cuvântul dat în biroul primarului, vineri vom avea bugetul aprobat şi putem începe procedurile de întreţinere a oraşului, procedurile de dezvoltare a oraşului”, a declarat Gheorghe Falcă.

Primarul a mai afirmat că Prefectura a avut nevoie de două săptămâni „să-şi dea seama că a greşit”.

„Săptămâna trecută, consilierul PSD Marin Lupaş a programat o întâlnire pe tema plafonării salariilor, însă prefectul nu a venit. Eu ştiu că domnului prefect îi este foarte greu să înţeleagă administraţia şi atribuţiile pe care le are. Eu am cerut Ministerului Finanţelor o negociere între părţi şi s-a rezolvat fără sprijinul prefectului. Asta arată cât de dispuşi sunt cei de la Prefectură să lucreze în parteneriat cu alte instituţii”, a mai spus Falcă.

De asemenea, Gheorghe Falcă a mai menționat că va organiza o întâlnire cu directorii instituţiilor din subordinea Primăriei, pentru a le explica câţi oameni trebuia să concedieze în cazul în care se limita plafonul de salarizare.

„Am văzut manageri ai instituţiilor din subordinea Primăriei că se cam codeau să spună care este situaţia în cazul în care se limitează plafonul. Unii chiar le-au spus angajaţilor ca problemele vor fi rezolvate de prefect”, a spus Falcă.

Plafonul reparatizat, iniţial, pentru cheltuielile de personal a fost în sumă de 109.111.000 lei, sub nivelul execuţiei cheltuielilor de personal pe anul 2014 (116.100.000 lei). Municipalitatea a cerut suplimentarea necesarului de cheltuieli cu suma de 12.767.000 lei.

CITITI SI: Aradul, fără buget. Se anunță concedieri în administrație

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.