Ziarul electronic al arădenilor

A vorbit ministrul Educației: „Manualele şcolare este un subiect intens“

Ministrul Educaţiei, Valentin Popa, a fost surprins, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, cu alte greşeli gramaticale, de pronunţie, dar şi pauze lungi în mijlocul propoziţiilor.

Ministrul s-a mai exprimat, în faţa jurnaliştilor, şi prin fraze fără coerenţă.

Greşelile ministrului Educaţiei Naţionale au constat în dezacorduri între subiect şi predicat, în încercarea de a le explica jurnaliştilor cât de preocupat este de problemele învăţământului.

De exemplu, acesta a spus: „Manualele şcolare este (n.r. – sunt) un subiect intens şi probabil principala sarcină a Ministerului Educaţiei”.

O altă greşeală de acest gen a fost comisă în propoziţia: ”În acest cost de 24 de milioane de lei este inclusă (n.r – sunt incluse) editarea şi drepturile de autor”.

Vizibil a fost şi momentul în care ministrul Educaţiei Naţionale a citit greşit şi cu dificultate denumirea instrumentului de autoevaluare – HEInnovate.

„Am participat şi în calitate de rector şi sunt încântat să continui iniţiativa (n.r. – pauză) HEInnovate”.

De asemenea, pe lista greşelilor comise joi de Valentin Popa a mai fost adăugată o altă frază fără coerenţă. „Mai bine să avem elevul la şcoală, să stea în clasă, decât să închidem şi să îl trimitem în spaţiul public”.

Ministrul Valentin Popa a susţinut, joi, o conferinţă de presă în cadrul căreia a prezentat bilanţul celor şase luni de activitate.

În luna mai, la dezbaterea moţiunii simple depuse de PNL împotriva sa, Valentin Popa a făcut noi greşeli gramaticale. Astfel, ministrul Educaţiei Naţionale a pronunţat greşit pronumele „cealaltă“. Ulterior, Valentin Popa a spus că a dat foarte multe examene şi nu va mai da altele. Precizarea vine după ce i s-a cerut să spună care este forma corectă a cuvântului: ,,celelante” sau ,,celelalte”. Într-un alt context, ministrul a folosit cuvântul “pamblică”, scuzându-se ulterior că a folosit un regionalism pentru cuvântul corect panglică.

În discursul său, ministrul Educaţiei a afirmat şi că „«a fost anunţat» că în peste 1.100 de şcoli a fost boicotată simularea, dar de fapt în 25 de şcoli nu s-a putut susţine evaluarea naţională.

sursa: Mediafax

Share Button

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.