Ziarul electronic al arădenilor

A fost lansat portalul ro-alert.ro, dedicat sistemului de avertizare a populaţiei în situaţii de urgenţă

Portalul ro-alert.ro, dedicat sistemului de avertizare a populaţiei în situaţii de urgenţă, a fost lansat sâmbătă, pe acesta fiind disponibile informaţii despre acest sistem, inclusiv despre configurarea telefonului pentru primirea mesajelor de avertizare.

Sistemul va fi testat la nivel naţional, începând din 17 septembrie, iar apoi va deveni operaţional, urmând să fie folosit doar în situaţii grave, a anunţat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat.

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) Raed Arafat a declarat, într-o conferinţă de presă, că site-ul ro-alert.ro este activ de sâmbătă dimineaţă de la ora 9.00, spunând că sistemul va fi folosit doar pentru situaţiile extrem de grave.

„Astăzi facem încă un pas cu sistemul ro-alert, în sensul în care lansăm website-ul de informare pentru sistemul ro-alert, pagina este accesibilă populaţiei, oamenii vor găsi toate informaţiile, inclusiv cum să îşi configureze telefoanele“, a spus Raed Arafat.

El a explicat că autorităţile nu intenţionează să folosească în mod frecvent acest sistem pentru a alerta populaţia, astfel încât oamenii să nu fie deranjaţi şi să nu aibă tendinţa de a dezactiva primirea de mesaje. Alertele precum cele de cod galben transmise de meteorologi vor continua să apară pe aplicaţia DSU, pentru cei care o au instalată.

„Recomandarea este să nu dezactiveze, pentru că îşi pune viaţa în pericol“, a spus Arafat, el menţionând că proiectul a fost iniţiat în urma furtunii de la Timişoara, de anul trecut, când mai multe persoane şi-au pierdut viaţa într-un timp scurt.

El a precizat că între 17 şi 27 septembrie va avea loc testarea naţională a sistemului, până în prezent fiind făcute teste în Bucureşti, iar după acestea sistemul va fi considerat operaţional.

De asemenea, el a explicat că nu trebuie numerele de telefon pentru a se trimite mesajul de avertizare, întrucât nu este vorba de SMS-uri, ci de altfel de mesaje. El a adăugat că dacă o persoană are telefonul închis şi se află într-o zonă pentru care există o avertizare, va primi mesajul atunci când deschide telefonul, dacă alerta mai este activă.

Raed Arafat a mai spus că, în cazul unui cutremur, nu se va primi mesaj înainte, ci ulterior, dar în cazul unei viituri sau al unei evacuări în eventualitatea unui pericol de explozie, sistemul va fi folosit.

Totodată, Arafat a spus că pentru acest sistem nu este nevoie de un smartphone, întrucât mesajele se primesc şi pe telefoanele vechi, care s-ar putea să fie deja configurate.

Locuitorii din zonele rurale şi oamenii în vârstă care nu ştiu cum să îşi configureze telefonul pentru a primit mesajele vor fi ajutaţi, Arafat exemplificând că un reprezentant al ISU sau al STS ar putea face asta duminica, la biserică.

Sistemul de avertizare a populaţiei în situaţii de urgenţă “Ro-Alert” va fi implementat pe teritoriul României în scopul prevenirii pierderii de vieţi omeneşti ca urmare a fenomenelor meteorologice şi hidrologice periculoase. Prin acest sistem vor fi transmise populaţiei mesaje de avertizare în timp real, după ce sisteme similare şi-au dovedit eficienţa în SUA, Olanda, Lituania, Franţa, Germania şi Belgia.

Printre avantajele sistemului se numără transmiterea unor mesaje de avertizare adaptate evenimentului iminent prin intermediul reţelelor operatorilor de telefonie mobilă, transmiterea rapidă a mesajelor către toţi utilizatorii aflaţi în arealul ameninţat, chiar în condiţii de congestie a reţelelor operatorilor de telefonie mobilă, afişarea instantanee a mesajelor pe ecranul terminalului mobil, fără a fi necesară vreo intervenţie a utilizatorului, repetarea ciclică a mesajelor de alertare la intervale de timp configurabile, receptarea mesajelor de avertizare şi de către terminalele aflate în roaming şi acurateţea mesajelor de avertizare, formulate doar pe baza informaţiilor furnizate de surse autorizate.

Sistemul va fi pus în aplicare de Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi va fi operat de structurile operaţionale cu funcţionare 24/24 ale IGSU şi structurilor subordonate acestuia. Ca sistem de backup, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă va dispune de un terminal cu aceleaşi funcţionalităţi.

Guvernul a alocat printr-o ordonanţă de urgenţă 30,4 milioane de lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, în bugetul MAI, pentru IGSU, pentru achiziţia echipamentelor hardware, aplicaţiilor software şi serviciilor de instalare şi punere în funcţiune aferente, necesare pentru implementarea sistemului.

Share Button

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.